Η GAC Toyota είναι μια κοινοπραξία 50:50 μεταξύ της Toyota Motor και της κινεζικής Guangzhou Automobile Group (GAC). Η είδηση ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της GAC Toyota, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει το τεχνολογικό χάσμα με αντιπάλους όπως η Tesla, η XPeng, η BYD και η NIO.

Η κοινοπραξία της Toyota θα λανσάρει το SUV Bozhi 3X το επόμενο έτος ως το πρώτο μοντέλο EV που θα διαθέτει την τεχνολογία αυτοοδήγησης. Θα επιτρέπει προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως η οδήγηση σε δρόμους, η αποφυγή εμποδίων και η στάθμευση (παρόμοια με το FSD της Tesla).

Η τεχνολογία προέρχεται από μια νέα συνεργασία με τη Momenta, μια νεοσύστατη εταιρεία αυτόνομων οχημάτων στο Πεκίνο. Η Toyota ήταν μεταξύ των επικεφαλής επενδυτών κατά τη διάρκεια της χρηματοδότησης Series C της Momenta το 2021.

Η GAC Toyota συνεργάζεται επίσης με τη Huawei για να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της στο ηλεκτρικό σεντάν bZ3X της Toyota, σύμφωνα με το CnEVPost. Το bZ3X αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο του 2022 ως το δεύτερο EV που θα ενταχθεί στη γκάμα της μετά το bZ4X.

Η νέα τεχνολογία είναι μοναδική από την τεχνολογία της Huawei, καθώς η Momenta και η Huawei θα παρέχουν λογισμικό και υλικό, ενώ οι τρεις τους θα συνεργαστούν για την ενσωμάτωσή της.

Η Toyota αποκάλυψε ότι σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια μπαταρία λιθίου με φωσφορικό σίδηρο μέχρι το 2027, η οποία θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 40% (σε σύγκριση με το σημερινό bZ4X).

Μετά την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 22% στην Κίνα κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, η Toyota επιδιώκει να ανανεώσει τη μάρκα με νέα, πιο ανταγωνιστική τεχνολογία.