Τον Νοέμβριο του 2023 η Naftomar Shipping & Trading επιβεβαίωσε μια παραγγελία στην Hanwha Ocean για τέσσερα πλοία VLAC μεταφορικής ικανότητας 93.000 cbm το καθένα με παράδοση από το 2026.
Τα πλοία μπορεί θα κατασκευαστεί με ασφάλεια για να λειτουργεί τόσο με υγραέριο όσο και με αμμωνία ως καύσιμο. Θα χρησιμοποιήσουν τους ισχύοντες κανόνες του γαλλικού νηογνώμονα Bureau Veritas για την αμμωνία NR 671 ως καύσιμο για να βοηθήσει στην εξασφάλιση της ασφάλειας.
Θα περιλαμβάνουν: το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας, την ανίχνευση διαρροών, τον περιορισμό καυσίμου αμμωνίας και τον δεξαμενισμό αμμωνίας, συμπεριλαμβανομένων των εργαστηρίων αναγνώρισης κινδύνων (HAZID).
Ο Βασίλειος Δημουλάς, Διευθυντής Τεχνολογίας και Καινοτομίας του Bureau Veritas, δήλωσε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αφορά τη συνεργασία με τον πλοιοκτήτη και το ναυπηγείο για την παροχή ασφαλούς τρόπου ώστε ένα πλοίο που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει αμμωνία, να μπορεί να λειτουργεί με αμμωνία ως καύσιμο. Οι προκλήσεις είναι συγκεκριμένες για την αμμωνία, αλλά η διαδικασία της χρήσης μιας προσέγγισης με βάση τον κίνδυνο και οι εναλλακτικές έννοιες σχεδιασμού είναι αυτές που έχουν αποδειχθεί με τις δεκαετίες εργασίας μας στο θαλάσσιο εμπόριο του LNG και του LNG ως καυσίμου – αλλά, πρέπει να τονίσουμε, οι προκλήσεις της αμμωνίας είναι πολύ διαφορετικές από αυτές του LNG”.
Η χρήση των Κανόνων αμμωνίας του Bureau Veritas είναι κρίσιμη, δεδομένου ότι οι διεθνείς κανονιστικές απαιτήσεις για την αμμωνία ως καύσιμο είναι ακόμη υπό ανάπτυξη.
(από newmoney.gr)