κ. Α. Ανδρικόπουλος: «Παράλογη η Απαγόρευση της Πετρελαιοκίνησης των ΙΧ»

κ. Α. Ανδρικόπουλος: «Παράλογη η Απαγόρευση της Πετρελαιοκίνησης των ΙΧ»
Energia.gr
Πεμ, 2 Οκτωβρίου 2008 - 13:54
Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην πλήρη της μορφή και να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που θα εφαρμοστούν τα νέα τεκμήρια αυτοκινήτων ώστε να μην πληγούν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις ζητεί από την κυβέρνηση ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Α. Ανδρικόπουλος μιλώντας στο «Βήμα».

Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην πλήρη της μορφή και να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που θα εφαρμοστούν τα νέα τεκμήρια αυτοκινήτων ώστε να μην πληγούν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις ζητεί από την κυβέρνηση ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Α. Ανδρικόπουλος μιλώντας στο «Βήμα».

Πώς κρίνετε την απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει το μέτρο της απόσυρσης; Μπορεί η αγορά να οδηγηθεί σε «πάγωμα»;

«Δεν έχει επανέλθει. Είναι πολύ νωρίς ακόμη, χρειάζεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες ενός μόνιμου πλέον, όχι περιστασιακού ή βραχυπρόθεσμου σχεδίου για ανανέωση του στόλου. Πρέπει αυτό το νομοθέτημα να αποτελέσει ένα άθροισμα κινήτρων και αντικινήτρων που να οδηγεί, από τον χρόνο εφαρμογής τους και για πάντα, 250.000-300.000 οχήματα τον χρόνο στην ανακύκλωση. Είναι προφανές ότι τα κίνητρα δεν θα είναι τέτοια που να “παγώσουν” την αγορά στο μεταξύ... Ισως το πιο δύσκολο θα είναι η εφαρμογή των αντικινήτρων και της σοβαρής και αμετακίνητης εφαρμογής αυστηρών κανόνων για το τι σημαίνει δικαίωμα κυκλοφορίας».

Τι πρέπει να γίνει ώστε τα νέα τεκμήρια να μην επηρεάσουν την αγορά αυτοκινήτων αλλά και τις τσέπες των συνεπών φορολογουμένων;

«Οι επίσημες διαβεβαιώσεις από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι ότι δεν μιλάμε πλέον για “τεκμήρια” όπως το άθροισμα μέτρων που ίσχυαν για 25 χρόνια, ως το 2003. Η δική μας αντίληψη από όλα αυτά είναι ότι αυτή η λογική για δεύτερη φορά μέσα σε πέντε χρόνια θεωρήθηκε παλαιομοδίτικη και ατελέσφορη. Τα “τεκμήρια” δεν πρόσφεραν φορολογητέα ύλη ποτέ, ενώ αντίστροφα τα αυτοκίνητα εισφέρουν 1,6 δισ. ευρώ τον χρόνο μόνο από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ. Από την κατάργηση των τεκμηρίων το 2003 ως σήμερα το Δημόσιο εισπράττει εξαιτίας της απελευθέρωσης της επιλογής αυτοκινήτου από τους καταναλωτές συνολικά 2 δισ. ευρώ περισσότερα χωρίς η αγορά να αλλάξει μέγεθος. Αιτία, οι καταναλωτές, αποδεικνύοντας πάντα το “πόθεν έσχες”, αγόρασαν ο καθένας λίγο μεγαλύτερο (και ασφαλέστερο) αυτοκίνητο. Πιστεύουμε ότι δεν χρειαζόταν να γίνει τίποτε, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε πολλές αντιρρήσεις να υλοποιηθεί η κυβερνητική επιλογή για “ελάχιστο κόστος χρήσης” των περιουσιακών μας στοιχείων τα οποία είναι, στην περίπτωση των αυτοκινήτων, το πραγματικό ποσόν που ξοδεύουμε κάθε χρόνο για ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση και καύσιμα. Για ένα αυτοκίνητο 2.000cc το συνολικό τέτοιο ποσόν είναι σαν τάξη μεγέθους 2.500 ευρώ, και με το οποίο ίσως θα εντοπίζονται κραυγαλέες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, που είναι και ο στόχος του υπουργείου».

Τι προτείνετε για την πετρελαιοκίνηση οχημάτων στην Αττική;

«Κάθε μέρα που περνάει και εξακολουθεί η απαγόρευση είναι επιμήκυνση μιας παράλογης επιλογής. Παράλληλα, παραμένουμε μοναδική χώρα στην Ευρώπη που απαγορεύει τα σύγχρονα ντίζελ αυτοκίνητα τεχνολογίας ΕURΟ5, απεμπολώντας οφέλη του περιβάλλοντος, της εθνικής οικονομίας και της τσέπης μας».

(Συνέντευξη του κ. Α. Ανδρικόπουλου στον κ. Κ. Σιωμόπουλο από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 30/09/2008)