Να καθιερώσει φανούς πορείας για την ημέρα σε όλους τους τύπους νέων οχημάτων από το 2011 αποφάσισε η Κομισιόν προκειμένου να αυξήσει την οδική ασφάλεια. Η πρωτοβουλία Daytime Running Light (DRL) αφορά ειδικούς φανούς, οι οποίοι ανάβουν αυτομάτως με την εκκίνηση του κινητήρα. Με τον τρόπο αυτό, το όχημα είναι πολύ περισσότερο ορατό από τους άλλους χρήστες.

Να καθιερώσει φανούς πορείας για την ημέρα σε όλους τους τύπους νέων οχημάτων από το 2011 αποφάσισε η Κομισιόν προκειμένου να αυξήσει την οδική ασφάλεια. Η πρωτοβουλία Daytime Running Light (DRL) αφορά ειδικούς φανούς, οι οποίοι ανάβουν αυτομάτως με την εκκίνηση του κινητήρα. Με τον τρόπο αυτό, το όχημα είναι πολύ περισσότερο ορατό από τους άλλους χρήστες. Επίσης, καταναλώνουν πολύ λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς φανούς πορείας. Στις χώρες όπου η χρήση αυτού του συστήματος είναι ήδη υποχρεωτική, οι συνέπειες στην οδική ασφάλεια είναι πολύ θετικές.

Από έρευνες προκύπτει ότι η χρήση φανών την ημέρα είναι σημαντική για την οδική ασφάλεια. Όλοι οι χρήστες της οδού, καθώς και οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές μπορούν να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα DRL, καλύτερα και συντομότερα. Η υποχρεωτική χρήση του DRL συζητήθηκε στην ομάδα υψηλού επιπέδου της Επιτροπής CARS 21 (Competitive Automotive Regulatory System for the 21st Century - Ρυθμιστικό πλαίσιο για μια ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία τον 21ο αιώνα) με στελέχη από τα κράτη-μέλη, τη βιομηχανία και τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και έτυχε ομόφωνης έγκρισης. Η οδηγία, η οποία εκδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου, προβλέπει ότι από τις 7 Φεβρουαρίου 2011 και εξής όλοι οι νέοι τύποι επιβατικών και μικρών επαγγελματικών οχημάτων θα πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα DRL. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα ακολουθήσουν έπειτα από 18 μήνες, δηλαδή τον Αύγουστο του 2012.

Από περιβαλλοντική άποψη το σύστημα αυτό είναι αποτελεσματική λύση, για να γίνουν τα οχήματα πιο ορατά και πιο ευδιάκριτα. Δεδομένου ότι οι φανοί είναι ειδικά σχεδιασμένοι για να χρησιμοποιούνται την ημέρα, είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί από τα υπάρχοντα συστήματα. Η κατανάλωση ενέργειας αντιστοιχεί στο 25-30% της ενέργειας που καταναλώνουν οι παραδοσιακοί φανοί. Κατά τη χρήση της τεχνολογίας LED (διόδου φωτοεκπομπής) για τους DRL, η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται σε μόλις 10%.

Το Νοέμβριο 2007 η Επιτροπή ενέκρινε το DRL με θετική ψήφο στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων της Οικονομικής Επιτροπής την Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ-ΗΕ). Για την αποφυγή διαφορετικών απαιτήσεων για τα οχήματα, οι οποίες θα έθιγαν τις ανάγκες των ευρωπαίων πολιτών και την ευρωπαϊκή βιομηχανία, η απόφαση αποτελεί τεχνικά πρόταση για εναρμόνιση της οδηγίας 76/756/ΕΟΚ με τον κανονισμό αριθ. 48 της ΟΕΕ-ΗΕ.

(Από την εφημερίδα Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 03/10/2008)