Η Αρχή Διώρυγας του Παναμά (ACP) δήλωσε ότι το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα αυξήθηκε από 14,02 μ σε 14,63 μ από τις 11 Ιουλίου. Από τις 5 Αυγούστου θα προστεθεί μια νέα χρονοθυρίδα κράτησης για τους υδατοφράκτες Neopanamax, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των διελεύσεων να ανέλθει σε 35 πλοία ημερησίως. Και οι ημερήσιες θέσεις διέλευσης αναμένεται να αυξηθούν σε 36 από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διαχειριστή της διώρυγας.

Αυτά βασίζονται στις βελτιώσεις που ανακοινώθηκαν νωρίτερα τον Ιούνιο, οι οποίες περιλάμβαναν αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων από 32 σε 33 από τις 11 Ιουλίου, η οποία αναθεωρήθηκε προς τα πάνω σε 34 διελεύσεις στις 22 Ιουλίου. Η ACP δήλωσε ότι η συνεχιζόμενη πρόοδος ενημερώνεται από την τρέχουσα και την προβλεπόμενη στάθμη των υδάτων της λίμνης Gatun και την άφιξη της περιόδου των βροχών.

Υπό τυπικές συνθήκες στάθμης νερού, η Διώρυγα του Παναμά έχει χωρητικότητα για 34 έως 38 ημερήσιες διελεύσεις. Ωστόσο, ο Παναμάς βίωσε το 2023 την τρίτη ξηρότερη χρονιά που έχει καταγραφεί, αναγκάζοντας τις αρχές να περιορίσουν τις διελεύσεις καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και στις αρχές του 2024, λόγω της χαμηλής στάθμης νερού. Ο αντίκτυπος της παρατεταμένης ξηρής περιόδου συνεχίζει να απασχολεί. Σε ανακοίνωσή της, η ACP ανέφερε: «Παρά την άφιξη της εποχής βροχοπτώσεων, η πρόκληση του νερού για τον Παναμά και τη Διώρυγα του Παναμά παραμένει και λειτουργεί ως υπενθύμιση ότι η κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της είναι μια πραγματικότητα που απαιτεί άμεση προσοχή και συγκεκριμένη δράση.»

Παρά τις προκλήσεις, η Διώρυγα ανέφερε ότι 1.799 πλοία διέσχισαν τη διευρυμένη διώρυγα μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Μαΐου 2024. Περίπου 1.123 (62%) ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η τελευταία αύξηση ανακοινώθηκε στις 26 Ιουνίου 2024, την όγδοη επέτειο της επέκτασης της διώρυγας. Η επέκταση ήταν το μεγαλύτερο έργο βελτίωσης που πραγματοποιήθηκε από τότε που άρχισε να λειτουργεί η Διώρυγα του Παναμά το 1914, ανοίγοντας για πρώτη φορά την πλωτή οδό στο 90% των πλοίων LNG στον κόσμο, ενώ επέτρεψε στους πελάτες να μεταφέρουν μεγαλύτερο όγκο φορτίου σε λιγότερα ταξίδια.

Παρόλο που οι υδατοφράκτες Neopanamax αναμενόταν αρχικά να φιλοξενήσουν πλοία με μέγιστη χωρητικότητα 12.600 TEU, η διώρυγα του Παναμά σύντομα ξεπέρασε αυτό το όριο και υποδέχθηκε μεγαλύτερα πλοία, όπως το πλοίο-κιβώτιο των 16.285 TEU της CMA CGM, το Zephyr και το Ever Max των 17.312 TEU της Evergreen, το μεγαλύτερης χωρητικότητας μεταφορέα οχημάτων στον κόσμο, το Höegh Target, και τα δίδυμα κρουαζιερόπλοια Norwegian Bliss και Norwegian Encore. Περισσότερα από 25.000 πλοία έχουν διέλθει από τους υδατοφράκτες Neopanamax από το 2016.

«Αυτή η επέτειος διαφέρει από τις προηγούμενες, καθώς χρειάστηκε να προσαρμόσουμε τις λειτουργίες μας μετά την πρόσφατη ξηρασία και την κλιματική μεταβλητότητα που επηρεάζει τα επίπεδα των υδάτων στις λίμνες Gatun και Alhajuela. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, δώσαμε προτεραιότητα στην ευημερία του πληθυσμού, εξασφαλίζοντας αφενός την παροχή πόσιμου νερού και αφετέρου την αξιοπιστία των υπηρεσιών προς τους πελάτες μας», δήλωσε ο διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά Ricaurte Vásquez Morales.