Ο κλάδος LNG των ΗΠΑ αντιμετωπίζει αυξανόμενες προκλήσεις καθώς οι νομικές συγκρούσεις με ακτιβιστές και εργολάβους συνδυάζονται με το πάγωμα των ομοσπονδιακών αδειών, κάτι που επιβραδύνει την ανάπτυξη του μεγαλύτερου εξαγωγέα του καυσίμου στον κόσμο.

Δύο τερματικοί σταθμοί πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων υπό κατασκευή στην ακτή του Κόλπου του Τέξας που υποστηρίζονται από τους κολοσσούς ExxonMobil και TotalEnergies αντιμετώπισαν νέα πισωγυρίσματα αυτόν τον μήνα, τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις.

Τα περιστατικά αυτά ενίσχυσαν την αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική αύξηση της προσφοράς που δημιουργήθηκε από την παύση στις νέες άδειες εξαγωγών που επέβαλε η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν και υπογράμμισε την πολυπλοκότητα της έναρξης των μεγάλων έργων LNG.

 

«Οι εγκαταστάσεις LNG είναι ενεργειακή υποδομή — και η κατασκευή ενεργειακών υποδομών στην Αμερική σήμερα είναι δύσκολη», δήλωσε ο Kevin Book, διευθύνων σύμβουλος της ClearView Energy Partners.

Η βιομηχανία ΥΦΑ των ΗΠΑ έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης από το εξωτερικό, ειδικά καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να απαλλαγεί από την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο στον απόηχο της μαζικής εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία.

Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν την Αυστραλία το 2023 και έγιναν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο, στέλνοντας 11,9 δις κυβικά πόδια LNG την ημέρα— αρκετά για να ικανοποιήσουν τις συνολικές ανάγκες φυσικού αερίου της Γερμανίας και της Γαλλίας— και ο κλάδος έχει φιλόδοξα σχέδια να διπλασιάσει τις εξαγωγές μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

 

Εντούτοις, παρά τη “δίψα” για τα ορυκτά καύσιμα των ΗΠΑ, οι προκλήσεις για την εισαγωγή νέων τερματικών στο διαδίκτυο που κοστίζουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια αυξάνονται.

Η ExxonMobil και η QatarEnergy αυτόν τον μήνα ανέστειλαν την έναρξη του έργου Golden Pass των 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Τέξας κατά έξι μήνες έως το τέλος του επόμενου έτους, μετά από μια σύγκρουση με τον επικεφαλής ανάδοχο Zachry Holdings για το αυξανόμενο κόστος του έργου. Η Zachry Holdings υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Μάιο.

Ένας διακανονισμός που επιτεύχθηκε με τη Zachry Holdings τις τελευταίες εβδομάδες επέτρεψε στους ιδιοκτήτες να φέρουν έναν νέο κύριο εργολάβο και να προχωρήσουν στην κατασκευή. Η οικονομική διευθύντρια της Exxon, Κάθι Μίκελς, καλωσόρισε αυτή τη διευθέτηση, λέγοντας ότι θα επιτρέψει στην εταιρεία να «προχωρήσει για να ολοκληρώσει το έργο».

 

Το έργο 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων της NextDecade στο Rio Grande δέχτηκε επίσης ένα πλήγμα αυτόν τον μήνα, αφού ένα δικαστήριο απέρριψε μια βασική ρυθμιστική έγκριση μετά από νομική αμφισβήτηση από περιβαλλοντικές και κοινοτικές ομάδες.

Η εταιρεία — η οποία ανήκει κατά 17% στη γαλλική TotalEnergies — δεσμεύτηκε να λάβει «όλες τις διαθέσιμες νομικές και ρυθμιστικές ενέργειες» για να διασφαλίσει ότι η πρώτη φάση του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί διαδικτυακά το 2027, θα ολοκληρωθεί εγκαίρως και ότι τα τελευταία στάδια δεν θα να «καθυστερήσει αδικαιολόγητα». Οι μετοχές της NextDecade έχουν υποχωρήσει περίπου 40% από την απόφαση.

«Αυτή η απόφαση έχει εκτεταμένες επιπτώσεις πέρα ​​από αυτό το έργο», δήλωσε ο Matt Schatzman, διευθύνων σύμβουλος της NextDecade.

«Εάν ισχύει η απόφαση, το δικαστικό προηγούμενο που θα δημιουργηθεί έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη βιωσιμότητα όλων των έργων υποδομής που επιτρέπονται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, επειδή θα είναι δύσκολο για αυτά τα έργα να προσελκύσουν επενδύσεις έως ότου λάβουν τελικές άδειες.

Όταν είναι πλήρως λειτουργική, η συνδυασμένη εξαγωγική ικανότητα των εγκαταστάσεων Golden Pass και Rio Grande πρόκειται να φτάσει τα 5,9 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια την ημέρα, σχεδόν το ήμισυ του όγκου που απεστάλη από τις ΗΠΑ πέρσι.

 

Οι επενδύσεις στα έργα LNG. Πηγή: Financial Times.

 

Οι καθυστερήσεις στη λειτουργία των αμερικανικών έργων απειλούν να πιέσουν περαιτέρω μια ήδη πιεσμένη αγορά και να ανεβάσουν τις τιμές. Η καθυστέρηση του Golden Pass θα αφαιρέσει 2,3 εκατομμύρια τόνους προσφοράς από την αγορά το επόμενο έτος και 5,2 εκατομμύρια τόνους το 2026, σύμφωνα με τη Wood Mackenzie.

Οι πρόσφατες οπισθοδρομήσεις αυξάνουν τα προβλήματα ενός κλάδου του οποίου η ταχεία ανάπτυξη από την ίδρυσή του το 2016 επιβραδύνθηκε φέτος, αφού η κυβέρνηση Μπάιντεν τον Ιανουάριο διέκοψε τις νέες άδειες εξαγωγής για τερματικούς σταθμούς καθώς το Υπουργείο Ενέργειας πραγματοποιεί επανεξέταση των οφελών.

Έκτοτε, σημειώθηκε σημαντική επιβράδυνση των εγκρίσεων. Πέρυσι, τρία έργα με συνδυασμένη δυναμικότητα ρεκόρ 37,5 εκατ. τόνους ετησίως έφτασαν στο κρίσιμο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης, σύμφωνα με την Wood Mackenzie. Φέτος κανένα έργο δεν κατάφερε κάτι παρόμοια.

 

Αν και το μορατόριουμ του Μπάιντεν αποκλείστηκε από έναν ομοσπονδιακό δικαστή τον περασμένο μήνα, δεν έχουν εκδοθεί νέες άδειες έκτοτε και οι παράγοντες του κλάδου δεν αναμένουν καμία αλλαγή πριν από τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου.

«Οι διαχειριστές και οι αγοραστές LNG περιμένουν διευκρινίσεις από τα δικαστήρια και τις εκλογές στις ΗΠΑ για να άρουν την αβεβαιότητα», δήλωσε ο Mark Bononi, αναλυτής της Wood Mackenzie.

Η αναθεώρηση του Υπουργείου Ενέργειας αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2025. Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία, Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσε ότι θα αρχίσει να εκδίδει αμέσως άδειες εάν επανεκλεγεί. Οι αναλυτές αναμένουν ότι η υποψήφια των Δημοκρατικών Καμάλα Χάρις θα τερματίσει επίσης γρήγορα το πάγωμα.

Ωστόσο, η Χάρις θα αντιμετωπίσει ισχυρές αντιδράσεις από περιβαλλοντικές ομάδες και τοπικούς ακτιβιστές για οποιαδήποτε κίνηση επιτάχυνσης της αδειοδότησης μιας βιομηχανίας που υποστηρίζουν ότι έχει καταστρέψει τα παράκτια οικοσυστήματα και έχει βλάψει τις τοπικές κοινότητες.

 

Η φυλή Carrizo/Comecrudo του Τέξας, η οποία ήταν μεταξύ των ενάγων στην υπόθεση κατά της NextDecade, είπε ότι το έργο είχε καταπατήσει τα ιερά εδάφη τους και υποσχέθηκε να συνεχίσει να εναντιώνεται σθεναρά. «Θα πολεμήσουμε μέχρι την τελευταία μας δεκάρα», είπε ο Χουάν Μάντσια, πρόεδρος της φυλής.

Η αβεβαιότητα στις ΗΠΑ έχει αναγκάσει ορισμένους αγοραστές να κοιτάξουν στο εξωτερικό σε μια κίνηση που προειδοποιεί οι παίκτες του κλάδου ότι θα μπορούσε να εκτροχιάσει εντελώς ορισμένα έργα καθώς οι σημαντικοί πελάτες αναζητούν συμβόλαια με σαφέστερα χρονοδιαγράμματα.

«Δεν είναι καλό για αυτά τα έργα να βρίσκονται στο κενό για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Jason Bennett από τη δικηγορική εταιρεία Baker Botts. «Οι αγοραστές θα αγοράζουν πάντα LNG και ψάχνουν να αγοράσουν σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο».

Διαβάστε ακόμα