Μια ομάδα ιαπωνικών εταιρειών ερευνά την κοπριά αγελάδας ως πηγή παραγωγής βιομεθανίου για να τροφοδοτήσει την απανθρακοποίηση της βαριάς βιομηχανίας και της ναυτιλίας. Ενώ το μεθάνιο θεωρείται ως ένα πολλά υποσχόμενο εναλλακτικό καύσιμο ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Maersk συνεχίζουν να αναφέρουν την έλλειψη προσφοράς, ενώ άλλες όπως η Ørsted αναφέρουν την ασθενή ζήτηση για βιομεθάνιο.

Η Mitsui OSK Lines και η ακτοπλοϊκή της εταιρεία MOL Sunflower μαζί με την Hokkaido Gas Co., την Takanashi Milk και άλλους ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν μια μελέτη για την παραγωγή και τη χρήση βιομεθανίου. Επισημαίνουν την ακμάζουσα βιομηχανία γαλακτοπαραγωγής στην πόλη Hamanaka λέγοντας ότι πιστεύουν ότι η ζωική κοπριά από τις τοπικές γαλακτοκομικές φάρμες θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή καυσίμων. Η MOL το 2023 τόνισε ότι οι αγρότες το χρησιμοποιούσαν παραδοσιακά ως πηγή ενέργειας λέγοντας ότι το βιοαέριο που παράγεται από τους κτηνοτρόφους είναι περίπου 60 τοις εκατό μεθάνιο και 40 τοις εκατό διοξείδιο του άνθρακα.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) χρησιμοποιείται επί του παρόντος ως καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα εναλλακτικά των συμβατικών καυσίμων όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο και μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 25 έως 40% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα σε εργοστάσια και πλοία. Σε αυτή τη μελέτη, οι έξι οργανισμοί θα αξιολογήσουν τη σκοπιμότητα χρήσης του συνόλου ή μέρους του βιομεθανίου που παράγεται στην πόλη Hamanaka για καύσιμα σε εργοστάσια και πλοία.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που επισημαίνει η MOL είναι ότι το καύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τρέχουσα υποδομή για μεταφορά και κατανάλωση. Η MOL το επιβεβαίωσε σε δοκιμές με ένα από τα παράκτια σκάφη της το 2023.

Η ιαπωνική εταιρεία AirWater είναι ένας από τους πρωτοπόρους στην εμπορευματοποίηση αυτής της μορφής βιομεθανίου. Στη διαδικασία της εταιρείας, το αέριο προέρχεται από εγκαταστάσεις βιοαερίου που ανήκουν σε γαλακτοκομικά, υγροποιείται στους -160°C περίπου, διαχωρίζοντας και διυλίζοντας το κύριο συστατικό του, το μεθάνιο. Το μεθάνιο που προκύπτει μπορεί να συμπιεστεί στο 1/600 του όγκου του όταν υγροποιηθεί, επιτρέποντάς του να μεταφερθεί σε μεγάλη κλίμακα.

Ενώ οι παραγγελίες πλοίων με μεθάνιο εκτοξεύτηκαν, το κόστος και η έλλειψη παραγωγής έχουν εγείρει ανησυχίες. Η Maersk παραδέχτηκε πρόσφατα ότι εξετάζει πλοία με καύσιμα LNG στο τρέχον έργο ανανέωσης του στόλου της, αν και αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να μεταβούν σε βιοκαύσιμα όταν είναι διαθέσιμα. Ωστόσο, επικαλούμενη αργή καθυστέρηση για τα βιοκαύσιμα, η Ørsted σταμάτησε την κατασκευή ενός πρωτότυπου εργοστασίου βιομεθανίου που κατασκευάζει. Η παραγωγή ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει το 2025.