Η Κίνα και η Σαουδική Αραβία ήταν οι κορυφαίοι προορισμοί για τις ρωσικές εξαγωγές μαζούτ και αεριέλαιο κενού (VGO) τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του LSEG και των ανθρώπων της αγοράς.

Οι ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές μαζούτ και VGO αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 7% από τον Ιούνιο σε περίπου 4,05 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, υποβοηθούμενες από την ολοκλήρωση της εποχικής συντήρησης στα ρωσικά διυλιστήρια. Η εκτός λειτουργίας πρωτογενής ικανότητα διύλισης πετρελαίου της Ρωσίας για τον Ιούλιο, στους 2,5 εκατ. τόνους, ήταν χαμηλότερη από το επίπεδο του Ιουνίου κατά περίπου 44%, σύμφωνα με στοιχεία από πηγές του κλάδου.

Από τότε που τέθηκε σε ισχύ το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαιοειδή τον Φεβρουάριο του 2023, οι χώρες της Ασίας αποτελούν τον κύριο προορισμό για τις προμήθειες μαζούτ και VGO της Ρωσίας.

Τον Ιούλιο οι άμεσες αποστολές μαζούτ και VGO από ρωσικά λιμάνια προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 18% σε μηνιαία βάση και ανήλθαν σε 0,7 εκατομμύρια τόνους. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η Κίνα εισάγει απευθείας μαζούτ και VGO για πρώτη ύλη διύλισης, συγκεντρώνοντάς το με αργό πετρέλαιο Urals.

Οι φορτώσεις προς τη Σαουδική Αραβία σχεδόν διπλασιάστηκαν από τον Ιούνιο σε 0,7 εκατομμύρια τόνους, που προορίζονται κυρίως για μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια της θερμής καλοκαιρινής περιόδου, όταν η κατανάλωση ενέργειας κορυφώνεται, σύμφωνα με στοιχεία του LSEG.

Οι ρωσικές προμήθειες μαζούτ και VGO προς την Ινδία μειώθηκαν κατά 7% τον Ιούλιο σε 0,48 εκατ. τόνους, ενώ οι αποστολές «βρώμικων» πετρελαιοειδών προς τη Φουτζέιρα αυξήθηκαν σε 320.000 τόνους από 200.000 τόνους και προς την Τουρκία σε 264.00 τόνους από 95.500 τόνους.

Οι εξαγωγές μαζούτ και VGO προς τη Νότια Κορέα από τα ρωσικά λιμάνια του Ειρηνικού αυξήθηκαν σε 118.000 τόνους από 36.200 τόνους τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα ναυτιλιακά στοιχεία.

Περίπου 295.000 τόνοι VGO και μαζούτ που φορτώθηκαν σε ρωσικά λιμάνια τον Ιούλιο πήγαν για φόρτωση από πλοίο σε πλοίο κοντά στην Ελλάδα και τη Μάλτα. Τα περισσότερα από αυτά τα φορτία καταλήγουν στην Ασία, ανέφεραν πηγές της αγοράς.