Τρεις προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά σε κορυφαίο, παγκόσμιας εμβέλειας, κόμβο logistics θέτει ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα Σιάο Τζουντσένγκ. Όπως ανέφερε σε δημοσιογραφική ενημέρωση, η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι της Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής και αποτελεί σημαντική πύλη από την Ασία προς την Ευρώπη.

Με τις κοινές προσπάθειες της Κίνας και της Ελλάδας η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη.

«Η Κίνα», υπογράμμισε ο Σιάο Τζουντσένγκ, «υποστηρίζει την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά σε κορυφαίο κόμβο logistics παγκόσμιας κλάσης.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, πιστεύω ότι στο λιμάνι του Πειραιά πρέπει να γίνουν τα εξής:

  • Πρώτον, να βελτιώσει το λιμενικό σύστημα συλλογής και διανομής και ιδίως να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών του λιμένα και να αναβαθμίσει το επίπεδο ηλεκτροκίνησης των μηχανών.
  • Δεύτερον, να προωθηθεί η κατασκευή του Πάρκου Logistics Πειραιά, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ανάπτυξης του Πειραιά ως λιμένα, βιομηχανικού κέντρου και πόλης και να δημιουργήσει μια νέα “ατμομηχανή” για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
  • Τρίτον, να ενισχύσει την κατασκευή εγκαταστάσεων ενέργειας στην ξηρά, καθώς και εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να ενισχύσει την ελκυστικότητα της ανάπτυξης των logistics του λιμένα Πειραιά μέσω του πράσινου μετασχηματισμού».

Πρόκειται για ένα συστηματικό έργο και μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, τόνισε ο Κινέζος πρέσβης και προσέθεσε: «Η κινεζική επιχείρηση είναι πρόθυμη να το συζητήσει και να το προωθήσει με τους Έλληνες εταίρους».

 

Η κρίση στην Ερυθρά

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία διαρκεί πλέον περισσότερο από οκτώ μήνες από το ξέσπασμά της τον περασμένο Νοέμβριο, είχε σημαντικό αντίκτυπο στη σταθερότητα των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Η συντριπτική πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως αναγκάστηκε να στείλει πλοία της γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και μέσω των Στενών του Γιβραλτάρ πριν εισέλθει στη Μεσόγειο Θάλασσα.

 

Οικονομικό κόστος

Προκειμένου να μειώσουν το οικονομικό κόστος, αυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες εκφόρτωσαν τα φορτία τους σε εμπορευματοκιβώτια για το λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνια της Ισπανίας στη Δυτική Μεσόγειο και μεταπήδησαν σε μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που σήμαινε μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης, σημείωσε ο κ. Τζουντσένγκ, και προσέθεσε:

«Δηλαδή, μετά την αναδρομολόγηση και την αλλαγή πλοίων, ο χρόνος μεταφοράς από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε από τις αρχικές 14 ημέρες σε 28 ημέρες».

Η COSCO έκανε επίσης παράκαμψη της διαδρομής, αλλά δεν υιοθέτησε την πρακτική της αλλαγής πλοίων στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου.

Αντίθετα, επιμένει να ζητά από τα μεγάλα πλοία να προσεγγίζουν απευθείας το λιμάνι του Πειραιά και ο χρόνος μεταφοράς αυξήθηκε μόνο από τις αρχικές 14 ημέρες σε 22 ημέρες, ώστε να διασφαλίζονται στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα συμφέροντα των Ελλήνων εισαγωγέων.

Δεν εξέτασε το θέμα απλώς από την πλευρά του οικονομικού κόστους, ούτε απλώς μετακύλησε το κόστος της παράκαμψης στους Έλληνες εισαγωγείς, όπως άλλες ναυτιλιακές εταιρείες.

«Αυτό αντικατοπτρίζει πλήρως την υποστήριξή της προς τον ελληνικό λαό και την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά», υπογράμμισε ο κ. Τζουντσένγκ.

 

Η ναυτική διαιτησία στην ατζέντα

Ένα ακόμα μεγάλο για τη ναυτιλία θέμα, αυτό της ναυτικής διαιτησίας, έθιξε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης ο κ. Τζουντσένγκ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Κινέζο πρέσβη, η ναυτική διαιτησία είναι ένας σημαντικός τρόπος επίλυσης ναυτιλιακών και εμπορικών διαφορών, με τα πλεονεκτήματα του χαμηλού χρονικού κόστους και της ευέλικτης επίλυσης.

Πριν από δύο εβδομάδες, αντιπροσωπεία της Επιτροπής Ναυτικής Διαιτησίας της Κίνας επισκέφθηκε με επιτυχία την Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης είχε διεξοδικές ανταλλαγές με την Ελληνική Ένωση Ναυτικού Δικαίου, την Ένωση Ναυτικής Διαιτησίας Πειραιά και σχετικά δικηγορικά γραφεία.

«Η Κίνα και η Ελλάδα είναι και οι δύο μεγάλες ναυτιλιακές χώρες στον κόσμο και υπάρχουν ευρείες προοπτικές συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών μας στον τομέα της ναυτικής διαιτησίας.

Ως επόμενο βήμα, οι δύο πλευρές μας θα μπορούσαν να συνεχίσουν να ενισχύουν τις ανταλλαγές στον τομέα της ναυτικής διαιτησίας.

Καλωσορίζουμε τους Έλληνες νομικούς εμπειρογνώμονες να παρέχουν σχετικές υπηρεσίες στους οργανισμούς ναυτικής διαιτησίας της Κίνας, έτσι ώστε να ενισχύσουμε από κοινού το επίπεδο και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ναυτικής διαιτησίας μεταξύ των δύο χωρών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

*Πηγή: Ναυτεμπορική