Σημαντική μεταβλητότητα στις τιμές του πετρελαίου για την ερχόμενη διετία βλέπει ο Ιnternational Energy Agency (IEA), o οποίος προβλέπει πως η μέση τιμή του αργού πετρελαίου θα διαμορφωθεί για την περίοδο 2008 – 2015 στα επίπεδα των 100 δολαρίων το βαρέλι. Για δε την επόμενη εικοσαετία θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 26 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές πετρελαίου.

Σημαντική μεταβλητότητα στις τιμές του πετρελαίου για την ερχόμενη διετία βλέπει ο Ιnternational Energy Agency (IEA), o οποίος προβλέπει πως η μέση τιμή του αργού πετρελαίου θα διαμορφωθεί για την περίοδο 2008 – 2015 στα επίπεδα των 100 δολαρίων το βαρέλι. Για δε την επόμενη εικοσαετία θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 26 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές πετρελαίου.

Οι εκτιμήσεις του ΙΕΑ διατυπώνονται στην περίληψη της νέας του ανάλυσης Worls Economic Outlook, η οποία θα δημοσιευθεί την ερχόμενη εβδομάδα.

Έχουν, δε, λάβει ως βάση υπολογισμού την ισοτιμία του ευρώ περίπου στα 1,47 δολάρια, δηλαδή με το αμερικανικό νόμισμα κατά 15% πιο αδύναμο σε σχέση προς τα τρέχοντα επίπεδα.

Ο ΙΕΑ πιστεύει ότι από το 2020 η μέση τιμή θα είναι στα 120 δολάρια το βαρέλι, για να φτάσει τα 200 δολάρια περί το 2030.

Επίσης, η ανάγκη πραγματοποίησης επενδύσεων ύψους 26 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές που θα διασφαλίσουν την παραγωγή, την διύλιση και τον εφοδιασμό του πετρελαίου και των προϊόντων του μέχρι το 2030, υποδηλώνει ένα ποσό που είναι κατά 4 τρισεκατομμύρια δολάρια μεγαλύτερο από τις προηγούμενες εκτιμήσεις.
Το δε μέγεθός του αναδεικνύει την ύπαρξη ρίσκου για μεγάλα προβλήματα διεθνώς στον εφοδιασμό των οικονομιών με πετρέλαιο στο μέλλον, ακριβώς λόγω του κινδύνου υποεπένδυσης με βάση τις καταγραφόμενες ανάγκες.

Το 2030, η ζήτηση θα φθάσει τα 106 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα έναντι 85 εκατ. βαρελιών κατά την περσινή χρονιά. Η εκτίμηση αυτή είναι κατά 10 εκατομμύρια βαρέλια χαμηλότερη από την προηγούμενη και αντανακλά τις αυξημένες ενεργειακές τιμές, την υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης καθώς και την εφαρμογή περιβαλλοντικών πολιτικών που έχουν δρομολογηθεί.

Η αύξηση της ζήτησης, που δικαιολογεί και την άνοδο των τιμών, θα προέλθει αποκλειστικά από τις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες χώρες, με τα 4/5 αυτής να σχετίζονται με τις οικονομίες της Κίνας, της Ινδίας και της Μέσης Ανατολής.

Αντίθετα, θα υπάρξει πτώση της ζήτησης στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ, κυρίως λόγω μείωσης της χρήσης του πετρελαίου σε τομείς εκτός των μεταφορών.

«Μία επιδείνωση της τρέχουσας οικονομικής κρίσης προφανώς θα πίεζε την οικονομική δραστηριότητα άρα και την ζήτηση του πετρελαίου, δημιουργώντας πίεση προς τα κάτω και για τις τιμές», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΙΕΑ, ο οποίος αποδίδει την προβλεπόμενη για την συνέχεια άνοδο και στο γεγονός της μεγάλης αύξησης του κόστους εφοδιασμού των αγορών.