Με τη διεθνή κρίση οι διακυμάνσεις στην τιμή του φυσικού αερίου δεν είναι τόσο έντονες, διότι οι τιμές του για τα μακροχρόνια συμβόλαια προμήθειας αερίου περιέχουν μηχανισμούς εξομάλυνσης. Η αγορά διαπιστώνει με υστέρηση τις επιπτώσεις από τις αυξημένες τιμές πετρελαίου, αλλά και με υστέρηση το πλήρες όφελος από μια απότομη μείωση των τιμών. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Μ.Παπαγεωργίου τονίζει ότι δεν προβλέπεται αποσύνδεση των τιμών του αερίου από αυτές του πετρελαίου και ότι τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειας αερίου θα εξακολουθήσουν να παίζουν ρόλο στη διασφάλιση επενδύσεων.

Με τη διεθνή κρίση οι διακυμάνσεις στην τιμή του φυσικού αερίου δεν είναι τόσο έντονες, διότι οι τιμές του για τα μακροχρόνια συμβόλαια προμήθειας αερίου περιέχουν μηχανισμούς εξομάλυνσης. Η αγορά διαπιστώνει με υστέρηση τις επιπτώσεις από τις αυξημένες τιμές πετρελαίου, αλλά και με υστέρηση το πλήρες όφελος από μια απότομη μείωση των τιμών. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Μ.Παπαγεωργίου τονίζει ότι δεν προβλέπεται αποσύνδεση των τιμών του αερίου από αυτές του πετρελαίου και ότι τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειας αερίου θα εξακολουθήσουν να παίζουν ρόλο στη διασφάλιση επενδύσεων.

Η Ευρώπη και η Ελλάδα εισάγουν μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου για τις ανάγκες τους. Το πρέπει να γίνει για να εξασφαλιστούν;

«Είναι προφανής η σημασία των υποδομών και ιδιαίτερα του νοτίου διαδρόμου τροφοδοσίας της Ευρώπης που μας αφορά άμεσα, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών για τερματικούς σταθμούς LΝG. Είναι επίσης προφανής η ανάγκη στήριξης των επενδύσεων από χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως επίσης είναι προφανής η ανάγκη για την Ενωση να αξιοποιήσει τις δυνατότητές της να μιλάει με μια φωνή σε διεθνή ενεργειακά θέματα».

Η ΔΕΠΑ πώς δραστηριοποιείται σε αυτό το πλαίσιο;

«Στην Ελλάδα η ΔΕΠΑ δραστηριοποιείται σε μια διαρκώς αυξανόμενη αγορά. Για εφέτος η συνολική κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, από ένα επίπεδο 2 δισεκατομμυρίων στις αρχές της δεκαετίας. Ο ρυθμός αυτός ανόδου αναμένεται να συνεχιστεί. Η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε νέες περιοχές γίνεται μέσα από υποδομές που κατασκευάζει η θυγατρική μας εταιρεία ΔΕΣΦΑ. Ο διαχειριστής του συστήματος υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 600 εκατ. ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 1,5 δισ. ευρώ για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού Ελλάδας - Ιταλίας και άλλα αναπτυξιακά έργα. Ο διαγωνισμός για την εκπόνηση της λεπτομερούς μελέτης είναι σε εξέλιξη. Προγραμματίζεται η κατασκευή και τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, ενώ μελετάται η κατασκευή τερματικού σταθμού LΝG στην Κρήτη».

Σε διεθνές επίπεδο πώς δραστηριοποιείστε;

«Οι διεθνείς συνεργασίες αποτελούν στρατηγικό μας στόχο διότι πιστεύουμε ότι μέσα από τέτοιου είδους σχήματα αναπτύσσονται συνέργειες επωφελείς για τα συμπράττοντα μέρη. Ξεκινώντας από τις μακροχρόνιες συνεργασίες μας με τη ρωσική εταιρεία Gazprom Εxport, την αλγερινή Sonatrach και πρόσφατα την τουρκική Βotas, προχωράμε με την ιταλική εταιρεία Εdison, με την εταιρεία Ποσειδών που θα κατασκευάσει τον υποθαλάσσιο αγωγό Ελλάδας- Ιταλίας. Συζητούμε με το Αzερμπαϊτζάν για την εξασφάλιση επαρκών ποσοτήτων φυσικού αερίου, αλλά και με την Τουρκία για τη διέλευση αυτών των ποσοτήτων μέσα από τη γειτονική χώρα. Τέλος, έχουμε υπογράψει μνημόνιο με την εταιρεία Gaz de France- Suez στο πλαίσιο της προμήθειας σημαντικών ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου από την ελεύθερη αγορά».

(Συνέντευξη του κ. Μ. Παπαγεωργίου στον κ. Γ. Ζώτο, από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, 25/11/2008)