Μόλις 1 λεπτό ανά λίτρο Αμόλυβδης το Περιθώριο Κέρδους των Διυλιστηρίων

Μόλις 1 λεπτό ανά λίτρο Αμόλυβδης το Περιθώριο Κέρδους των Διυλιστηρίων
Του Σωτήρη Χιωτάκη/Energia.gr
Τετ, 26 Νοεμβρίου 2008 - 09:49
Η κερδοφορία του εγχώριου τομέα διύλισης οφείλεται στα μεγάλα μεγέθη, καθώς το περιθώριο κέρδους ανά λίτρο πωλούμενης αμόλυβδης βενζίνης δεν υπερβαίνει το 1 λεπτό. Η επισήμανση ανήκει στον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών πετρελαίων κ. Γιάννη Κωστόπουλο, ο οποίος πρόσθεσε ότι από το 2004 παραμένει πτωτική η τάση κατανάλωσης πετρελαιοειδών στην χώρα μας.

Η κερδοφορία του εγχώριου τομέα διύλισης οφείλεται στα μεγάλα μεγέθη, καθώς το περιθώριο κέρδους ανά λίτρο πωλούμενης αμόλυβδης βενζίνης δεν υπερβαίνει το 1 λεπτό. Η επισήμανση ανήκει στον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών πετρελαίων κ. Γιάννη Κωστόπουλο, ο οποίος πρόσθεσε ότι από το 2004 παραμένει πτωτική η τάση κατανάλωσης πετρελαιοειδών στην χώρα μας.

Μιλώντας την Τρίτη στο πλαίσιο του συνεδρίου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου για την οικονομία, ο κ. Κωστόπουλος εξήγησε ότι με απασχολούμενα κεφάλαια άνω των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, είναι προφανώς λογικό οι δύο εγχώριοι πετρελαϊκοί όμιλοι να παρουσιάζουν κερδοφορία της τάξης των 600 εκατ. ευρώ κατά την περσινή χρήση.

Ο ίδιος αναλύοντας τους παράγοντες που διαμορφώνουν την τιμή της αμόλυβδης στην χώρα μας, ανέφερε ότι με μέση τιμή στην λιανική τα 1,17 ευρώ το λίτρα (επίπεδα Οκτωβρίου), τα 0,55 ευρώ αφορούν σε φόρους και δασμούς, τα 0,47 ευρώ τα κόστος της πρώτης ύλης, τα 0,01 ευρώ το κόστος λειτουργίας, τα 0,13 ευρώ το περιθώρια στην εμπορία και μόλις τα 0,01 ευρώ το περιθώριο διύλισης.

Ο κ. Κωστόπουλος τόνισε πως η αγορά πετρελαιοειδών χαρακτηρίζεται από μεγάλο ανταγωνισμό με 2 εταιρείες διύλισης, εναντι 1 σε χώρες όπως η Πορτογαλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Τσεχία και η Ουγγαρία, με μερίδιο αγοράς των 3 πρώτων στην λιανική κάτω του 50% και με μόλις 481 αυτοκίνητα να αναλογούν σε κάθε πρατήριο καυσίμων, έναντι άνω των 1.000 για άλλες «συγκρίσιμες» ευρωπαϊκές αγορές.

Πρόσθεσε μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων ότι η κατανάλωση πετρελαιοειδών στην ελληνική αγορά παραμένει πτωτική από το 2004 και μετά. Συγκεκριμένα, στην περίοδο 2004-2007 έχει σημειώσει υποχώρηση 0,9% (από τα 14,43 εκατ. μετρικούς τόνους στα 13,91 εκατ. μετρικούς τόνους) , ενώ κατά το πρώτο 9μηνο του τρέχοντος έτους η υποχώρηση είναι της τάξης του 1,8% και, συγκεκριμένα, 9,68 εκατ. μετρικοί τόνοι έναντι 9,86 εκατ. μετρικοί τόνοι κατά το αντίστοιχο διάστημα της περασμένης χρονιάς.

Ο κ. Κωστόπουλος αναφέρθηκε και στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ του ομίλου για την πενταετία 2009-2013, το οποίο έχει ως επίκεντρο την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, όπου οι στόχοι είναι, μεταξύ άλλων, η αναβάθμιση της συνθετότητας (δείκτης Nelson από 1,5 σε 7,2), η μείωση όλων των εκπεμπόμενων ρύπων και η παραγωγή φιλικότερων προς το περιβάλλον προϊόντων.

Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος, τα Ελληνικά Πετρέλαια στοχεύουν στο να έχουν καταστεί ο πρώτος ενεργειακός όμιλος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.