Επενδυτές αναζητούν επιπλέον 10 σούπερ τάνκερ προκειμένου να αποθηκεύσουν ποσότητες αργού πετρελαίου που αντιστοιχούν στη ζήτηση πέντε ημερών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τη Frontline Ltd, τη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία. Με τον τρόπο αυτό οι επενδυτές αποθηκεύουν πετρέλαιο με στόχο να το διοχετεύσουν αργότερα στην αγορά σε υψηλότερες τιμές.

Επενδυτές αναζητούν επιπλέον 10 σούπερ τάνκερ προκειμένου να αποθηκεύσουν ποσότητες αργού πετρελαίου που αντιστοιχούν στη ζήτηση πέντε ημερών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τη Frontline Ltd, τη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Με τον τρόπο αυτό οι επενδυτές αποθηκεύουν πετρέλαιο με στόχο να το διοχετεύσουν αργότερα στην αγορά σε υψηλότερες τιμές.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η προθεσμιακή τιμή αργού του Δεκεμβρίου ήταν χθες υψηλότερη κατά 13,66 δολάρια το βαρέλι σε σχέση με την αντίστοιχη του Φεβρουαρίου.

Η τιμή του Δεκεμβρίου ξεπέρασε χθες τα 60 δολάρια το βαρέλι, ενώ του Φεβρουαρίου έφτασε μέχρι τα 49,09 δολάρια (μειώθηκε το απόγευμα στα 44 δολάρια το βαρέλι).

Ηδη, περίπου 25 σούπερ τάνκερ, χωρητικότητας 2 εκατ. βαρελιών αργού έκαστο, έχουν ήδη ναυλωθεί και προορίζονται για πλωτές αποθήκες πετρελαίου. Υπάρχει ζήτηση για επιπλέον 5 με 10 σούπερ τάνκερ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Frontline, Γενς Μάρτιν Γένσεν.

Αντιπροσωπεύουν το 7%

Συνολικά πρόκειται για 35 σούπερ τάνκερ που αντιπροσωπεύουν το 7% του συγκεκριμένου είδους παγκοσμίως.

Την ίδια στιγμή οι επενδυτές επωφελούνται από τη μεγάλη πτώση των ναύλων που έχουν μειωθεί κατά 78% από τα υψηλότερα επίπεδα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της μείωσης της ζήτησης για ενέργεια.

«Δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου αποθήκευση καυσίμων σε τέτοια κλίμακα», δήλωσε ο Ντιτιέρ Λαμπάτ από ναυτιλιακή εταιρεία στο Παρίσι, με εμπειρία είκοσι (20) χρόνια στον κλάδο. Οι τιμές των εμπορευμάτων το 2008 σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων πέντε δεκαετιών με την τιμή του αργού πετρελαίου να πέφτει πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι - από τα 147,27 δολάρια τον περασμένο Ιούλιο στα 37 δολάρια τον Δεκέμβριο. Και αυτό καθώς η ύφεση χτυπά ταυτόχρονα ΗΠΑ, Ευρώπη και Ιαπωνία. Η ζήτηση για πετρέλαιο το 2008 μειώθηκε για πρώτη φορά από το 1983, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας.

Οι επενδυτές ψάχνουν να βρουν διαθέσιμα πλοία για να τα ναυλώσουν για τρεις με εννέα μήνες, δηλώνει ο Γιένσεν.

Η προθεσμιακή τιμή του αργού για τον Δεκέμβριο ήταν στα 61,90 δολάρια το βαρέλι χθες το πρωί, δηλαδή κατά 13,66 δολάρια υψηλότερα από ό,τι η αντίστοιχη του Φεβρουαρίου.

Οι πετρελαϊκές εταιρείες και οι επενδυτές μπορούν να αποκομίσουν κέρδη με την αποθήκευση πετρελαίου.

Τα κέρδη αυτά θα αντισταθμίσουν επιβαρύνσεις από ναύλα, ασφάλιστρα και διάφορα χρηματοοικονομικά έξοδα.

Ενα σούπερ τάνκερ κοστίζει περίπου 90 σεντ ανά βαρέλι για ένα μήνα. Ωστόσο, το κόστος εξαρτάται από τη διάρκεια του ναύλου, σύμφωνα με στοιχεία της Galbraith. To Ιράν, το δεύτερο μεγαλύτερο κράτος-μέλος του ΟΠΕΚ μετά τη Σαουδική Αραβία, απέσυρε 15 από τα μεγαλύτερα τάνκερ τον Μάιο προκειμένου να αποθηκεύσει πετρέλαιο. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση επί τρεις μήνες των ναύλων.

Το κόστος μεταφοράς

Το κόστος μεταφοράς πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Ασία, η πιο «φορτωμένη» γραμμή παγκοσμίως, αυξήθηκε χθες για πρώτη φορά από τις 5 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με στοιχεία του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.

(Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08/01/2009)