Με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων τριών ετών αυξήθηκαν οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας – της δεύτερης μεγαλύτερης καταναλώτριας ενέργειας στον κόσμο – το 2008, καθώς η επιβράδυνση της οικονομίας περιόρισε τη ζήτηση για την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται στην παραγωγή καυσίμων κίνησης και χημικών.

Με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων  τριών ετών αυξήθηκαν οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας – της δεύτερης μεγαλύτερης καταναλώτριας ενέργειας στον κόσμο – το 2008, καθώς η επιβράδυνση της οικονομίας περιόρισε τη ζήτηση για την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται στην παραγωγή καυσίμων κίνησης και χημικών.

Οι εισαγωγές της χώρας στο σύνολο της χρονιάς αυξήθηκαν κατά 9,6% στα 178,9 εκατ. μετρικούς τόνους, ή περίπου 3,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα επίσημα κυβερνητικά στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα. Το 2007 οι εισαγωγές είχαν ενισχυθεί κατά 12,4% και το 2006 κατά 14,5%.

Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας επιβραδύνθηκε για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ η επέκταση του ΑΕΠ στο τρίτο τρίμηνο, κατά 9%, ήταν η μικρότερη των τελευταίων πέντε ετών.

Η ζήτηση για χημικά έχει υποχωρήσει, καθώς οι εξαγωγές – από παιχνίδια έως ηλεκτρονικά είδη – μειώθηκαν λόγω της παγκόσμιας ύφεσης. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ασίας έχουν συρρικνωθεί τα τέσσερα από τα τελευταία πέντε τρίμηνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής κυβέρνησης.

Η ασιατική χώρα κατέβαλε ποσό ύψους 129 δισ. δολαρίων για τις εισαγωγές αργού το 2008, μια αύξηση της τάξεως του 62% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην εκτίναξη της τιμής του αργού στη Νέα Υόρκη στο ιστορικό ρεκόρ των 147,27 δολαρίων το βαρέλι, τον Ιούλιο.

Οι εξαγωγές αργού υποχώρησαν κατά 28% στα 4,16 εκατ. τόνους το 2008. Οι εξαγωγές του 2007 αναθεωρήθηκαν στα 5,81 εκατ. τόνους. Οι εισαγωγές καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης και του ντίζελ, αυξήθηκαν πέρυσι κατά 15% στα 38,85 εκατ. τόνους.