Οι δύο μεγαλύτερες παραγωγοί πετρελαίου της Κίνας, PetroChina και Sinopec, θα επωφεληθούν από την επιδίωξη της Κίνας να αποκτήσει πρόσβαση σε νέα ενεργειακά αποθέματα – τη στιγμή που η πιστωτική κρίση ωθεί χώρες, όπως η Ρωσία, στην πώληση αντίστοιχων στοιχείων ενεργητικού – όπως επισημαίνουν οι αναλυτές.
Οι δύο μεγαλύτερες παραγωγοί πετρελαίου της Κίνας, PetroChina και Sinopec, θα επωφεληθούν από την επιδίωξη της Κίνας να αποκτήσει πρόσβαση σε νέα ενεργειακά αποθέματα – τη στιγμή που η πιστωτική κρίση ωθεί χώρες, όπως η Ρωσία, στην πώληση αντίστοιχων στοιχείων ενεργητικού – όπως επισημαίνουν οι αναλυτές.

Βάσει της συμφωνίας για πετρέλαιο έναντι δανείων, την οποία υπέγραψαν χθες Ρωσία και Κίνα, οι δύο εταιρείες αναμένεται να αποκτήσουν πρόσβαση σε ρωσικό πετρέλαιο, με τιμή γύρω στα 20 δολάρια το βαρέλι, αναφέρει ο Γουάνγκ Αοτσάο της UOB-Kay Hian. Την ίδια στιγμή, ο Γκόρντον Κουάν, επικεφαλής της CLSA, συστήνει την αγορά μετοχών της PetroChina.

Η Κίνα, δεύτερη μεγαλύτερη καταναλώτρια ενέργειας στον κόσμο, συμφώνησε την Τρίτη να χορηγήσει στη Ρωσία δάνεια, ύψους 25 δισ. δολαρίων, ως αντάλλαγμα για την 20ετή τροφοδοσία της με ρωσικό αργό. Η Νο3 οικονομία στον πλανήτη καταφέρνει να εξασφαλίσει νέες συμφωνίες, καθώς η Ρωσία  βρίσκεται αντιμέτωπη με την πρώτη ύφεση σε διάστημα 10 ετών και τη στιγμή που το ρούβλι διολισθαίνει λόγω της κρίσης.

«Η επιβράδυνση της ρωσικής οικονομίας, η μείωση των τιμών του αργού και της παραγωγής και η πιστωτική κρίση έχει δώσει στους Κινέζους πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη», υπογραμμίζει ο Κουάν.

Η κρατική παραγωγός πετρελαίου Rosneft και η διαχειρίστρια των ρωσικών αγωγών Transneft υπέγραψαν τη συμφωνία με την China National Petroleum, μητρική της PetroChina, στο Πεκίνο την Τρίτη. Η Ρωσία θα παραδώσει 15 εκατ. μετρικούς τόνους αργού την ημέρα (περίπου 300.000 βαρέλια την ημέρα) στην Κίνα, τις δύο επόμενες δεκαετίες, και θα κατασκευάσει διακλάδωση του νέου αγωγού της Σιβηρίας προς τα κινεζικά σύνορα, δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της χώρας, Ιγκόρ Σέτσιν. Η ανωτέρω προσφορά αντιστοιχεί στο 4% περίπου της ημερήσιας κατανάλωσης πετρελαίου στην Κίνα.