Την άνοιξη του 2002 το ΣΔΟΕ κάλεσε την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος σε διάλογο σχετικά με την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης καυσίμων. Ανταποκριθήκαμε πρόθυμα, όπως πάντοτε, πολύ περισσότερο που η πάταξη του λαθρεμπορίου αποτελεί πρώτη στόχευση της Ομοσπονδίας μας. Η παράνομη διακίνηση καυσίμων είναι σοβαρότατο οικονομικό έγκλημα με μεγάλες επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα, στη τσέπη των καταναλωτών και στην επιχειρηματική δραστηριότητα των βενζινοπωλών. Παρ' ότι ο διάλογος ήταν σε εξέλιξη, στην Βουλή των Ελλήνων ψηφίζεται ο Ν.3052/2002 με τον οποίο εντάσσονται τα πετρέλαια από την Α' κατηγορία βιβλίων στην Β' κατ. εσόδων – εξόδων με όλα τα επακόλουθα, όπως έκδοση αποδείξεων, βιβλίο απογραφής. Και όλα αυτά με την επίκληση του ελέγχου της παράνομης διακίνησης καυσίμων. Από εδώ ξεκινάει το πρόβλημα και η αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση που ενώ μας δίνει την εντύπωση ότι ενδιαφέρεται πράγματι για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων, τελικά προς έκπληξη των καλόπιστων και μη έκπληξη των υποψιασμένων αφήνει για ακόμη μια φορά στο απυρόβλητο τις αιτίες της παράνομης διακίνησης καυσίμων, τις πηγές των λαθρεμπορικών καυσίμων και τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, τα «διυλιστήρια επεξεργασίας πετρελαιοειδών προϊόντων», τις χιλιάδες παράνομες δεξαμενές αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων, και ασχολείται για άλλη μια φορά με τις εντυπώσεις τοποθετώντας ταμειακές μηχανές «ειδικού τύπου» στις αντλίες για τον έλεγχο των διακινουμένων ποσοτήτων πετρελαίου. Παρά την ανακολουθία προθέσεων και πράξεων της Κυβέρνησης, εμείς δεν αρνηθήκαμε ποτέ, τον τρόπο φορολόγησης, ούτε την εγκατάσταση ταμειακών μηχανών, ούτε τον οποιονδήποτε έλεγχο αποφασίσει η Κυβέρνηση. Αρνούμαστε, όμως, τις ύποπτες μεθοδεύσεις εφαρμογής των αποφάσεων, σχετικά με τον έλεγχο των βενζινοπωλών, χωρίς προηγουμένως να διασφαλιστεί ο διαφανής, αδιάβλητος και αντικειμενικός τρόπος παράδοσης και παραλαβής καυσίμων στο βενζινάδικο. Έχει ιδιαίτερη σημασία, να γνωρίζει ο καταναλωτής, αλλά και οι άνθρωποι των ΜΜΕ, που άθελά τους κάποιες φορές παραποιούν την αλήθεια και παραπλανούν το κοινό, τα πραγματικά αίτια της οργισμένης αντίδρασης των βενζινοπωλών και της απόφασής μας για απεργία διαρκείας. 1. Ο όγκος του καυσίμου κυμαίνεται ανάλογα με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος, το καύσιμο δηλαδή συστέλλεται και διαστέλλεται. Η χρέωση των καυσίμων γίνεται στον τόπο φόρτωσης, με βάση την φυσική θερμοκρασία περιβάλλοντος τη στιγμή της φόρτωσης του βυτιοφόρου, και αναγωγή στους 15οC. Αυτός ο τρόπος χρέωσης των καυσίμων, είναι επιστημονικά καθιερωμένος και νομοθετημένος για την χρέωση των καυσίμων. Εδώ, λοιπόν, πρέπει να επισημάνουμε ένα σημείο αρνητικό, ότι η θερμοκρασία φόρτωσης δεν ελέγχεται από τους βενζινοπώλες. Όταν στο τιμολόγιο π.χ. αναγράφεται θερμοκρασία φόρτωσης 10οC αυτό ο βενζινοπώλης δεν το ελέγχει. Άρα μπορεί να είναι πλασματική γεγονός καθόλου ασύνηθες στην πράξη. 2. Δεύτερον η παραλαβή των καυσίμων γίνεται με μέτρο τη βέργα του βυτιοφόρου και όχι με βέργα του πρατηριούχου!!! Όλοι γνωρίζουμε το πρόβλημα των ελλειμματικών παραδόσεων στις πολυκατοικίες κατά τη χειμερινή περίοδο στο diesel θέρμανσης. Το ίδιο συμβαίνει και στις παραδόσεις στα πρατήρια. Ακόμη, και αν, υποτεθεί ότι η βέργα του βυτιοφόρου είναι απόλυτα αξιόπιστη η κλήση του εδάφους κατά τη στάθμευση του βυτιοφόρου δεν προϋποθέτει σωστό τρόπο μέτρησης. Η διαπίστωση από τον πρατηριούχο, όποιας ελλειμματικής διαφοράς με την βέργα του, δεν αναγνωρίζεται με αποτέλεσμα την διαρκή προστριβή πρατηριούχων και βυτιοφορέων για την παραδοθείσα ποσότητα, αλλά με θύμα πάντοτε τον πρατηριούχο. Όλα αυτά τα ελλείμματα από τις παραπάνω (και άλλες) αιτίες στη διάρκεια ενός έτους, σε ένα μέσο πρατήριο να ανέρχεται πολλές φορές σε χιλιάδες λίτρα. Πριν την ψήφιση του Ν.3052/2002, με την τήρηση βιβλίων Α' κατηγορίας, αυτά τα χιλιάδες λίτρα τα πληρώναμε χωρίς ποτέ να τα παραλάβουμε, αλλά δεν είχαμε την υποχρέωση να τα δικαιολογήσουμε φορολογικά, επειδή η φορολόγηση γινόταν επί των αγορών και όχι επί των πωλήσεων . Με την μετάταξη των πετρελαίων στην Β' κατηγορία βιβλίων και με την υποχρέωση συμφωνίας αγορών-πωλήσεων-υπολοίπου δεξαμενής, το υπαρκτό πρόβλημα των ελλειμμάτων δεν θα δικαιολογείται, με αποτέλεσμα την επιβολή προστίμων από τα ελεγκτικά όργανα του Υπ. Οικονομικών. Με ποια λογική, ένας ολόκληρος κλάδος, να είναι υπόλογος για πράξεις άλλων απέναντι στο Κράτος όταν το ίδιο με την ύποπτη στάση του σφυρίζει αδιάφορα, αρνούμενο να πάρει μέτρα για την επίλυση του προβλήματος. Κάποιοι σχολιαστές, ελάχιστοι, ένας ή δύο των Μ.Μ.Ε. που παίζουν το ρόλο του αβανταδόρου και απολογητών των Κυβερνώντων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι βενζινοπώλες αντιδρούν γιατί δεν θέλουν να φορολογούνται. Εύπεπτη και λαϊκίστικη «είδηση». Ας πληροφορηθεί, λοιπόν, η κοινή γνώμη και οι Έλληνες καταναλωτές εν γένει, ότι ο σημαντικός κλάδος των βενζινοπωλών θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την εξυγίανση της πετρελαϊκής αγοράς, τον έλεγχο της και την αντικειμενική φορολόγηση σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων με τελικό ωφελούμενο των καταναλωτή. Οι βενζινοπώλες επιζητούν τον αντικειμενικό τρόπο φορολόγησης για τα καύσιμα που παραλαμβάνουν με διαφανή και αναγνωρισμένο τρόπο, γιατί αρνούνται τα ποσοστά αποκλίσεων και απεχθάνονται την συναλλαγή. Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος για την εγκατάσταση Ηλεκτρονικού Συστήματος με βυθομετρικές ράβδους, λύνει απόλυτα το πρόβλημα της παράνομης διακίνησης καυσίμων (ΝΟΘΕΙΑ-ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ), σε ότι φορά τα πρατήρια. Το σύστημα αυτό, είναι δοκιμασμένο και καθιερωμένο, σχεδόν σ' όλα τα Κράτη μέλη της Ε.Ε., αφού καταγράφει με διαφανή και αδιάβλητο τρόπο όλες τις εισροές και εκροές των καυσίμων στις δεξαμενές του πρατηρίου, εκπληρώνοντας το στόχο του Υπουργείου Οικονομικών για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων, διασφαλίζοντας παράλληλα τους βενζινοπώλες από το μεγάλο πρόβλημα των ελλειμμάτων. Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων με τα ποσοστά των αποκλίσεων, διαψεύδει, το ίδιο το Υπουργείο για τις ειλικρινείς προθέσεις του. Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, αν υιοθετηθούν, θα συμβάλουν στον αποτελεσματικό έλεγχο των διακινούμενων ποσοτήτων από τα πρατήρια, προς όφελος του Δημοσίου και των καταναλωτών. Υ.Γ. Από πληροφορίες που έχουμε, λίγες μέρες πριν από την ημερομηνία των κινητοποιήσεων που είχαμε εξαγγείλει για τις 14/7/2003, τα κυκλώματα της παράνομης διακίνησης καυσίμων έστειλαν μήνυμα στην Κυβέρνηση, ότι θα σαμποτάρουν την απεργία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, γιατί διαφωνούν με τις προτάσεις μας. Είναι, τα ίδια κυκλώματα που ποδοπατούν και χλευάζουν ακόμη ουσιαστικές διατάξεις του Ν.3054/2002 για την «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ».