Ρωσία: Πρόταση για Δεξαμενές Αποθήκευσης Πετρελαίου στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Ρωσία: Πρόταση για Δεξαμενές Αποθήκευσης Πετρελαίου στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη
energia.gr
Τετ, 20 Μαΐου 2009 - 08:51
Σε πιλοτικό σχέδιο κατασκευής πετρελαϊκών αποθηκευτικών χωρών και εκτός Ρωσίας, προτείνει η ρωσική κυβέρνηση να εξελιχθεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας της χώρας, Σεργκέι Σματκό.

Σε πιλοτικό σχέδιο κατασκευής πετρελαϊκών αποθηκευτικών χωρών και εκτός Ρωσίας, προτείνει η ρωσική κυβέρνηση να εξελιχθεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας της χώρας, Σεργκέι Σματκό.

«Ήδη, εξετάσαμε στο ΔΣ της Transneft το ζήτημα της βελτίωσης των δυνατοτήτων των υποδομών στους πετρελαιαγωγούς», δήλωσε ο κ. Σματκό, προσθέτοντας ότι το θέμα της δημιουργίας αποθηκευτικών υποδομών επίσης συζητήθηκε με ξένους εταίρους.

«Για παράδειγμα, ο υπό σχεδίαση πετρελαιαγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη μπορεί να αποκτήσει δεξαμενές αποθήκευσης χωρητικότητας εκατοντάδων χιλιάδων τόνων, γεγονός που θα επιτρέψει να τροφοδοτηθεί η ευρωπαϊκή αγορά σε καθεστώς σποτ πωλήσεων», δήλωσε ο Ρώσος αξιωματούχος. Επικαλέστηκε, μάλιστα, το παράδειγμα των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν πρόσθετο κέρδος 250-280 εκατ. δολαρίων ετησίως από το εμπόριο πετρελαίου, που εκμεταλλεύεται τις διακυμάνσεις της τιμής του στις συγκυρίες της ελεύθερης αγοράς. Αντιθέτως, το ρωσικό σύστημα, όπως έχει διαμορφωθεί, «προβλέπει ότι όλο το αργό πετρέλαιο, που εξορύσσεται, είτε εξάγεται αμέσως, είτε διυλίζεται».

Σύμφωνα με τον κ. Σματκό, η δημιουργία συστήματος πετρελαϊκών αποθεμάτων σε ολόκληρη τη Ρωσία θα κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, ο υπάρχων σχεδιασμός δεν προβλέπει να ενταχθεί το κόστος αυτό στις «ταρίφες» της Transneft, αλλά να αναζητηθούν ιδιώτες επενδυτές, που θα συνεργαστούν με ρωσικές κρατικές εταιρείες.

Όπως εκτιμά ο αναλυτής της «Φαϊνάνσιαλ Μπριτζ», Ντμίτρι Αλεξάντροφ, η ρωσική πρόταση επιτρέπει, όχι μόνο την εκμετάλλευση των διεθνών συγκυριών της αγοράς για τη μεγιστοποίηση του κέρδους κατά την εμπορία του πετρελαίου, αλλά και «θα καταστήσει την υλοποίηση του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη φθηνότερη στις σημερινές συνθήκες».