Aκόμα πιο αβέβαιο φαινόταν χθες το μέλλον της General Motors (GM), καθώς πλησίασε ένα βήμα πιο κοντά στην πτώχευση ύστερα από την αποτυχία της να εξασφαλίσει τη συναίνεση των ομολογιούχων της. Παράλληλα, μεταβίβασε τον έλεγχο όλων των ευρωπαϊκών εργοστασίων, των τεχνολογιών και των πατεντών της στην Opel εν όψει της πώλησής της.

Aκόμα πιο αβέβαιο φαινόταν χθες το μέλλον της General Motors (GM), καθώς πλησίασε ένα βήμα πιο κοντά στην πτώχευση ύστερα από την αποτυχία της να εξασφαλίσει τη συναίνεση των ομολογιούχων της. Παράλληλα, μεταβίβασε τον έλεγχο όλων των ευρωπαϊκών εργοστασίων, των τεχνολογιών και των πατεντών της στην Opel εν όψει της πώλησής της. Χθες η Γερμανίδα καγκελάριος είχε συνάντηση με εκπροσώπους της GM, τους επίδοξους μνηστήρες της Opel, αξιωματούχους της αμερικανικής κυβέρνησης και των εμπλεκόμενων γερμανικών κρατιδίων. Εν τω μεταξύ, η Chrysler προετοιμάζεται για μία εκ βάθρων αναδιοργάνωση υπό την καθοδήγηση της ιταλικής Fiat. Εάν το αρμόδιο δικαστήριο αποφασίσει υπέρ της ταχείας ολοκλήρωσης της πώλησής της στη Fiat, η νέα Chrysler θα λάβει σάρκα και οστά εντός ημερών.

Πάντως, η GM δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τη συναίνεση των ομολογιούχων της, ώστε να ανταλλάξουν μέρος του χρέους τους με μετοχές της. Η προσφορά της αφορούσε την ανταλλαγή 27 δισ. δολαρίων σε μη τιτλοποιημένο χρέος με το 10% των μετοχών της. Αυτός ήταν ένας από τους όρους του προγράμματος ανασυγκρότησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο υλοποιείται υπό την αιγίδα της κυβέρνησης Ομπάμα. Ο άλλος όρος για τη συμφωνία με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των εργαζομένων στην GM εκπληρώθηκε ήδη. Ωστόσο, δεν αρκεί για να διασώσει την GM από την χρεοκοπία, η οποία βλέπει να πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία της 1ης Ιουνίου. Μέχρι τότε θα πρέπει να αποδείξει στην αμερικανική κυβέρνηση ότι έχει κάνει αρκετή πρόοδο και δικαιούται περαιτέρω στήριξης. Μέχρι στιγμής έχει λάβει 19 δισ. δολάρια σε κρατικά κονδύλια.

Πέραν τούτου, αβεβαιότητα επικρατεί και στο μέτωπο της Opel, της γερμανικής θυγατρικής της GM. Αν και συνέχισε τις συναντήσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η κυβέρνηση της κυρίας Μέρκελ δήλωσε ότι δεν επρόκειτο να επιλέξει χθες τον καταλληλότερο αγοραστή για την Opel μεταξύ της Fiat, της αυστρο-καναδικής Magna International και της βελγικής Ripplewood Holdings. Αρχικά είχε ανακοινώσει ότι θα δημοσιοποιούσε την απόφασή της στα μέσα αυτής της εβδομάδας. Η μητρική GM, πάντως, μεταβίβασε τον έλεγχο των ευρωπαϊκών εργοστασίων, των τεχνολογιών και των πατεντών της στην Opel εν όψει της πώλησής της. Τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία συμπεριλαμβάνουν κι εκείνα της έτερης θυγατρικής στη Βρετανία Vauxhall, όμως όχι και τα αντίστοιχα της σουηδικής Saab.

Aξίζει να αναφερθεί ότι για την Opel, εκτός των τριών υποψηφίων φέρεται να ενδιαφέρεται και ο κινεζικός όμιλος Beijing Automotive Industry Corporation. Ο πρόεδρος της Fiat χαρακτήρισε την εξαγορά της Opel ως «καθαρά θέμα τύχης», επισημαίνοντας ότι η εταιρεία του έκανε το καλύτερο δυνατόν για να εξασφαλίσει μία συμφωνία. Από τη δική του πλευρά, πάντως, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Καρλ-Τεοντόρ τσου Γκούτενμπεργκ δήλωσε ότι οι προσφορές Fiat και Magna χρειάζονται βελτίωση.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 28/05/2009)