Έστω και καθυστερημένα η Hyundai Motors εισέρχεται στην αγορά των υβριδικών αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για τα συγκεκριμένα οχήματα. Το πρώτο της μοντέλο είναι το Elantra, το οποίο χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πετρελαίου και μπαταριών λιθίου για την κίνησή του.

Έστω και καθυστερημένα η Hyundai Motors εισέρχεται στην αγορά των υβριδικών αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για τα συγκεκριμένα οχήματα. Το πρώτο της μοντέλο είναι το Elantra, το οποίο χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πετρελαίου και μπαταριών λιθίου για την κίνησή του. Η πώληση του νέου αυτοκινήτου ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κορέα ενώ η εταιρεία πρόκειται να προωθήσει στο εξωτερικό και μια έκδοση με βενζινοκινητήρα.

 

Η κυκλοφορία του Elantra έρχεται σε μια περίοδο ανησυχίας για την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς στην αγορά αυτοκινήτων νέας γενιάς πρωτοπορούν ιαπωνικές εταιρείες όπως η Toyota και η Honda. Συνεπώς, οι φιλοδοξίες για το νέο μοντέλο της Hyundai είναι αρκετά μετριοπαθείς. Σε πρώτη φάση ο στόχος είναι η πώληση 7.500 αυτοκινήτων στο 2009 (προς 16.000-18.000 ευρώ) και ο διπλασιασμός αυτών των πωλήσεων το επόμενο έτος.

 

Η Hyundai ξόδεψε τα τελευταία τριάμισι χρόνια περίπου 140 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του Elantra, του οποίου η απόδοσή φτάνει τα 35,5 χιλιόμετρα ανά λίτρο.

Στην αγορά των υβριδικών ηγέτης έχει αναδειχτεί η Toyota με το Prius. Η τρίτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου ήταν το best seller αυτοκίνητο στην Ιαπωνία το Μάιο και τον Ιούνιο.

 

Ο Γιάνγκ Γουόνγκ-Τσουλ, διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης, δήλωσε πως το Elantra «θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα εφησυχασμού στους πελάτες και τους μετόχους μας ότι κινούμαστε μπροστά με “ταχύτητα Hyundai” προς τον σκοπό της περιβαλλοντικής ηγεσίας στη βιομηχανία αυτή».

 

Αναλυτές εκτιμούν πως η Hyundai ήταν αναγκασμένη να προχωρήσει στην ανάπτυξη της υβριδικής της τεχνολογίας προκειμένου παραμείνει ανταγωνιστική. Στη διάρκεια της κρίσης ο κορεατικός όμιλος είχε επιτυχία στις ΗΠΑ και σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, καθώς αυξήθηκε η ζήτηση για μικρά οικονομικά αυτοκίνητα. Επίσης, η Hyundai ωφελήθηκε από την αδυναμία του Γουόν απέναντι στο δολλάριο.

 

Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί το μερίδιό της στην αμερικανική αγορά φτάνοντας το 4,2% στους πρώτους πέντε μήνες του έτους σε σχέση με 2.9% πέρυσι. Ενώ η Hyundai κατατάσσεται τέταρτη σε ποιότητα πίσω από γνωστά ονόματα όπως η Lexus και η Porsche, οι αναλυτές θεωρούν πως έχει ακόμα δρόμο προκειμένου να ανταγωνιστεί την Toyota.

 

Τέλος, οι παγκόσμιες πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσουν το 3% της συνολικής αγοράς ως το 2015 σύμφωνα με την CSM Worldwide.