Νέος κανονισμός για την ασφάλεια εφοδιασμού φυσικού αερίου εγκρίθηκε εχθές, Πέμπτη, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος θα αποτελέσει τη βάση για την αποτελεσματικότερη προάσπιση των συμφερόντων της ΕΕ με τους παρόχους φυσικού αερίου τρίτων χωρών
Νέος κανονισμός για την ασφάλεια εφοδιασμού φυσικού αερίου εγκρίθηκε εχθές, Πέμπτη, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος θα αποτελέσει τη βάση για την αποτελεσματικότερη προάσπιση των συμφερόντων της ΕΕ με τους παρόχους φυσικού αερίου τρίτων χωρών.

Μέσω των διατάξεων του κανονισμού που προτείνει η Επιτροπή τα κράτη μέλη να καλούνται να εγκρίνουν σαφή και αποτελεσματικά σχέδια αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων και να προετοιμαστούν σε περίπτωση διαταραχής κατά τον εφοδιασμό φυσικού αερίου. Επιπλέον, τα κράτη μέλη οφείλουν να ορίσουν μια αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση του ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, την αξιολόγηση των κινδύνων που αντιμετωπίζει ο εφοδιασμός, την εκπόνηση προληπτικού χαρακτήρα σχεδίων δράσης και τη χάραξη σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων.

Σε περίπτωση κρίσης, τα κράτη μέλη υποχρεώνονται σε στενή συνεργασία μεταξύ τους, την ευθύνης της οποίας θα έχει μία συντονιστική ομάδα για το φυσικό αέριο με διευρυμένες αρμοδιότητες και μέσω ενός συστήματος ανταλλαγής αξιόπιστων πληροφοριών και δεδομένων σχετικά με τον εφοδιασμό φυσικού αερίου.

Προβλέπεται, επίσης, κοινός δείκτης για τον ορισμό της έννοιας της σοβαρής διαταραχής του εφοδιασμού με φυσικό αέριο, ο επονομαζόμενος ως N-1. Η Επιτροπή προτείνει  ο κοινός δείκτης Ν-1 να αφορά τη διακοπή λειτουργίας μείζονος σημασίας υποδομής εφοδιασμού ή ισοδύναμο φαινόμενο (π.χ. διακοπή λειτουργίας των αγωγών εισαγωγής ή των εγκαταστάσεων παραγωγής).