Του Κ. Κόλμερ
Oπως στην υπόθεση της ρευστοποιήσεως 20 τόννων χρυσού υπό της Τραπέζης της Ελλάδος, έτσι και στην ιστορία της καταργήσεως του αεροδιαδρόμου UJ60, η κυβέρνησις Σημίτη έπεσε θύμα της μυστικοπαθείας της. Η πληροφορία δεν προήλθε από μία σαφή και γενναία ανακοίνωση των αρμοδίων, αλλά από διάδοση της ειδήσεως υπό ξένων πηγών. Στην περίπτωση του χρυσού, το «κάρφωμα» προήλθε από μέρους της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τραπέζης και των αεροδιαδρόμων από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, γνωστόν με τα αρχικά ICAO. Στην πραγματικότητα, το σύστημα της διεθνούς εναερίου κυκλοφορίας στο Αιγαίο, που είχε τελματωθεί επί 10ετίες από τις αντιρρήσεις της Τουρκίας, άλλαξε με την αντικατάσταση του διεθνούς αεροδιαδρόμου Καβάλας – Λήμνου – Χίου, με 14 νέες διαδρομές και το ύψος του αυξήθηκε από 11.000 πόδια σε 14.000. Ετσι, μία μονομερής ρύθμισις του 1981, που είχε ζητήσει αν καταργηθεί ο ICAO το 1985 –και η Ελλάς ηρνείτο- κατέληξε σ' ένα συμβιβασμό, που διευκολύνει κυρίως την διεθνή αεροπλοΐα και ενεργοποιεί τον Ελληνικό εναέριο χώρο, για πολιτικές πτήσεις. Προσετέθη βεβαίως και ολίγον καρύκευμα «Ολυμπιακών Αγώνων» υπό του κυβερνητικού εκπροσώπου, για να γίνει ολιγότερο δύσπεπτο ένα τεχνικό θέμα, που ουδεμία σχέση έχει με τις πτήσεις της Τουρκικής αεροπορίας, η οποία παρεβίαζε, παραβιάζει και θα εξακολουθήσει να παραβιάζει τον εθνικό μας εναέριο χώρο, εις δόξαν της Ελληνοτουρκικής φιλίας και της «διπλωματίας των σεισμών» του κ. Γιωργάκη Παπανδρέου. Αλλού είναι όμως το ζήτημα: Με την «νέα δομή» του ΝΑΤΟ, που έγινε δεκτή υπό του υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Γιάννου Παπαντωνίου, τον περασμένο Ιούνιο, η επιχειρησιακή ευθύνη στο Αιγαίον, ανατολικώς του 25ου μεσημβρινού, ανετέθη στην Τουρκική αεροπορία, έναντι ενός εναέριου στρατηγείου στην Λάρισα, που, ως το χαρακτήρισε ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ, είναι «άχρηστο και προβληματικό». Πρακτικώς τούτο σημαίνει ότι στην Λήμνο και Σαμοθράκη καλύπτουν αμυντικώς, έναντι της συμμαχίας, όχι πλέον Ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη αλλά εξορμούνται από τα Τουρκικά αεροδρόμια της Μπαντίρμπα και Μπαλικεσίρ και ότι εάν –ο μη γένοιτο- εκδηλωθεί αεροπειρατεία στην Ρόδο, θ’ απογειωθούν Τουρκικά μαχητικά από το Μικρασιατικό αεροδρόμιο Νταλαμάν, για ν' αντιμετωπίσουν τους διεθνείς τρομοκράτες. Κατόπιν αυτού, το Αιγαίο εδιχάσθει υπό του ΝΑΤΟ, υπέρ της Τουρκίας, όπως προηγουμένως η Κύπρος, με σύμφωνο μάλιστα γνώμη της επισήμου Ελλάδος. Απλώς η κυβέρνησις Σημίτη δεν είχε το θάρρος να παραδεχθεί την νέα της υποχώρηση έναντι των επεκτατικών σχεδίων των Τούρκων, που δυστυχώς ευρίσκουν σύμφωνο τον «διεθνή παράγοντα». Διαφορετικώς η Moody's υπεβάθμιζε την δανειοληπτική ικανότητα της καταχρεωμένης χώρας μας, που μόλις διεσώθη και πάλιν προχθές από μια «συμπτωματική» ανακοίνωση του διεθνούς οίκου!. (Από την εφημερίδα ΕΣΤΙΑ 19/09/03)