Ενώ οι διεθνείς τιμές πετρελαίου δείχνουν σημεία υποχώρησης τις τελευταίες 10 ημέρες με τις τιμές Brent και WTI να κυμαίνονται πλέον μεταξύ 28.5-30.5 δολ/βαρέλι σε Λονδίνο και Ν. Υόρκη, στην Ελλάδα οι λιανικές τιμές κρατούνται ακόμη σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης την εβδομάδα που πέρασε, και όπως προκύπτει από τιμοληψίες σε διάφορα μέρη της χώρας, η αμόλυβδη βενζίνη είχε διαμορφωθεί στα 73.4 λεπτά ανά λίτρο, στα 78,6 για το ντίζελ κίνησης ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης οι τιμές τρέχουν από 32.2 λεπτά (ΕΚΟ) ως 33.9 λεπτά ανά λίτρο. Όμως όπως θα διαπιστώσει κάποιος εάν κινηθεί στην αγορά οι τιμές για το πετρέλαιο θέρμανσης, (οι οποίες και είναι στην ουσία επιδοτούμενες λόγω σοβαρής μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης για την περίοδο 16 Οκτωβρίου μέχρι 30 Απριλίου 2004) κυμαίνονται στα επίπεδα των 34-36 λεπτών ανά λίτρο ανάλογα με την εταιρεία, την τοποθεσία του πελάτη και την ποσότητα της κάθε παραγγελίας. Σε αντίθεση με το πετρέλαιο θέρμανσης όπου οι διαφοροποιήσεις στις τιμές λιανικής είναι μικρές παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις στις τιμές των βενζινών από πρατήριο σε πρατήριο και από περιοχή σε περιοχή. Παρά τις κατηγορίες που προσάπτει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία στους βενζινοπώλες για αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές βενζινών η πραγματικότητα είναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ πρατηρίων λειτουργεί πλέον ικανοποιητικά αφού στην αγορά παρατηρούνται τιμές και κάτω από τις μεσοσταθμισμένες τιμές που ανακοινώνει το Υπουργείο. Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Δημήτρη Μακρυβέλιου, «Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ικανοποιητικά ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μόνο στην Αθήνα λειτουργούν 1.140 πρατήρια επί συνόλου 8.000 σε όλη τη χώρα». Ενας ακόμη λόγος σύμφωνα με τον κ. Μακρυβέλιο που έχει συμβάλλει τελευταία στην καλή λειτουργία της αγοράς είναι η δραστηριοποίηση των κλιμακίων ελέγχου του ΥΠΑΝ, τα γνωστά ΚΕΔΑΚ, τα οποία πραγματοποιούν ελέγχους σε καθημερινή βάση. Σήμερα λειτουργούν 3 συνεργεία ΚΕΔΑΚ, ενώ σύντομα αυτά θα έχουν αυξηθεί σε 21 όπως προβλέπει ο σχεδιασμός του ΥΠΑΝ. Πέρα από τους ελέγχους σε πρατήρια και βυτιοφόρα τα ΚΕΔΑΚ δρουν και αποτρεπτικά, αφού η συνεχής επιτήρηση της αγοράς εμποδίζει την ανάπτυξη φαινομένων νοθείας και αισχροκέρδειας. Παρά τις μικρές αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης τις τελευταίες εβδομάδες, ανησυχία επικρατεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης λόγω της σημαντικής επίδρασης που έχουν οι τιμές καυσίμων στην διαμόρφωση του πληθωρισμού. Έχει υπολογισθεί ότι για κάθε 10 λεπτά που ακριβαίνει η βενζίνη επηρεάζει τον πληθωρισμό περί το 0.2% Κωστής Σταμπολής