Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να προωθεί απαγόρευση στις έρευνες πετρελαίου μέχρις ότου να ολοκληρωθεί η έρευνα για το ατύχημα της ΒΡ στον Κόλπο του Μεξικού. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Ε.Ε. επεμβαίνει στον τομέα αυτόν, καθώς ο Επίτροπος Ενέργειας, Γκύντερ Έτινγκερ, αναμένεται να προτείνει τις σχετικές ρυθμίσεις την Τετάρτη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να προωθεί απαγόρευση στις έρευνες πετρελαίου μέχρις ότου να ολοκληρωθεί η έρευνα για το ατύχημα της ΒΡ στον Κόλπο του Μεξικού. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Ε.Ε. επεμβαίνει στον τομέα αυτόν, καθώς ο Επίτροπος Ενέργειας, Γκύντερ Έτινγκερ, αναμένεται να προτείνει τις σχετικές ρυθμίσεις την Τετάρτη.

Στο προσχέδιο που δημοσιεύτηκε αναφέρεται: «Η Επιτροπή καλεί όλα τα κράτη-μέλη να παγώσουν την διαδικασία αδειοδότησης περίπλοκων σχεδίων στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μέχρι να ολοκληρωθούν οι τεχνικές έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος στην πλατφόρμα Deepwater Horizon και μέχρι να αναθεωρηθεί το ευρωπαϊκό καθεστώς για την ασφάλεια».

Η απόφαση αυτή της Επιτροπής προκάλεσε αντιδράσεις στους κόλπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ δεν έλειψαν και ευρωβουλευτές της Σκοτίας που διαμαρτυρήθηκαν λέγοντας: «Γιατί να τεθεί σε κίνδυνο η πετρελαϊκή βιομηχανία της Σκοτίας, η οποία έχει ένα άριστο ιστορικό ασφαλείας, από αυτή τη βιαστική απόφαση;»

Ο ίδιος ο κ. Έτινγκερ θεωρεί ότι οι πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις που ισχύουν σε εθνικό επίπεδο δεν είναι σε θέση να διασφαλίσουν πλέον την διεξαγωγή των ερευνών σε ολοένα και μεγαλύτερα βάθη. Σύμφωνα με το κείμενο, υπάρχουν πάνω από 1.000 πλατφόρμες στον βορειοανατολικό Ατλαντικό, 100 στη Μεσόγειο, ενώ προωθούνται νέα σχέδια στις θάλασσες της Κύπρου και της Μάλτας.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η αναφορά του προσχεδίου στην ανάγκη πλαισίωσης της διαδικασίας αδειοδότησης με την ανάληψη των ευθυνών για την περίπτωση ατυχήματος. Με βάση τα παραπάνω, οι πετρελαϊκές θα πρέπει στο εξής να παρουσιάζουν έμπρακτα τη δυνατότητά τους να αντιμετωπίσουν παρόμοιες κρίσεις, τόσο οικονομικά, όσο και τεχνικά.

Τέλος, η Επιτροπή εξετάζει και το ενδεχόμενο να αντιμετωπίζονται τα πλοία εξόρυξης με τους ίδιους κανόνες όπως και οι εξέδρες.