Επίσκεψη Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στις Βρυξέλες για τις Εκπομπές Άνθρακα, Πετρέλαιο και Πειρατεία

Επίσκεψη Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στις Βρυξέλες για τις Εκπομπές Άνθρακα, Πετρέλαιο και Πειρατεία
energia.gr
Δευ, 18 Οκτωβρίου 2010 - 13:41
Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη αντιπροσωπείας της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες στα πλαίσια των τακτικών επισκέψεών της στα κοινοτικά όργανα. Η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους Επιτρόπους κ.κ. S. Kallas (Μεταφορών), Μ. Δαμανάκη (Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας), C. Hedegaard (Δράσης για το Κλίμα), Κ. De Gucht (Εμπορίου), V. Reding (Δικαιοσύνης) και Α. Βασιλείου (Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας).

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη αντιπροσωπείας της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες στα πλαίσια των τακτικών επισκέψεών της στα κοινοτικά όργανα. Η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους Επιτρόπους κ.κ. S. Kallas (Μεταφορών), Μ. Δαμανάκη (Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας), C. Hedegaard (Δράσης για το Κλίμα), Κ. De Gucht (Εμπορίου), V. Reding (Δικαιοσύνης) και Α. Βασιλείου (Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας).

Επίσης, η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε τον Διευθυντή Θαλασσίων Μεταφορών κ. Φ. Καραμήτσο, την Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού κα. F. Ilzkovitz, τον κ. Μ. Uebe μέλος του γραφείου του Επιτρόπου Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης κ. Andor και στο Συμβούλιο Υπουργών τον κ. K. Gretchmann, Γενικό Διευθυντή Μεταφορών. Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με την Αντιπρόεδρο, κα. Ρ. Κράτσα, καθώς και τον κ. D. Sterckx, Ευρωβουλευτή της Επιτροπής Μεταφορών.

Τα κύρια θέματα συζητήσεων αφορούσαν: τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των πλοίων στα πλαίσια της Διεθνούς Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή, την πειρατεία, τις επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή ναυτιλία από το πετρελαϊκό ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού, την Ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Πολιτική μέχρι το 2018, τις Κατευθυντήριες Γραμμές περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές, την ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος και τις κυρώσεις κατά του Ιράν.

 

Στις συναντήσεις αναγνωρίσθηκε από κοινοτικής πλευράς η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την ΕΕ από οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής και στρατηγικής σκοπιάς, καθώς και για την Ελλάδα στα πλαίσια της ανάπτυξής της ως κομβικού σημείου διακίνησης του εμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.

 

Η ελληνική αντιπροσωπεία υπογράμμισε ότι το πλοίο είναι το πιο περιβαλλοντικά φιλικό μέσο μεταφοράς και, συγκρινόμενο με άλλα μέσα μεταφοράς, εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα που συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο Πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι η προσεχής Διεθνής Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή στο Cancun του Μεξικού (Δεκέμβριος 2010) πρέπει να αναθέσει ρητά στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό την καθιέρωση διεθνών αποτελεσματικών μέτρων. Οι κοινοτικοί συνομιλητές συμμερίσθηκαν την πεποίθηση ότι τα αναμενόμενα μέτρα του ΙΜΟ που προβλέπουν τεχνολογικές βελτιώσεις των πλοίων και οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων θα επιφέρουν πραγματικές μειώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρύπων. Η Επίτροπος Δράσης για το Κλίμα δήλωσε ότι σε περίπτωση που ο ΙΜΟ δεν κατορθώσει να εξεύρει κοινά αποδεκτή λύση τα προσεχή χρόνια, η ΕΕ θα δρομολογήσει δημόσιο διάλογο προκειμένου να υιοθετηθεί κοινοτική λύση περί της μείωσης των εκπομπών CO2.

 

Η ΕΕΕ τόνισε την ανησυχία της για τις επιπτώσεις από το πετρελαϊκό ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού στη διαμόρφωση της κοινοτικής ναυτιλιακής πολιτικής. Η αντιπροσωπεία της ΕΕΕ τόνισε ότι πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ ρύπανσης από εξόρυξη πετρελαίου και ρύπανσης από την θαλάσσια μεταφορά του. Το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού αφορούσε ρύπανση από εξόρυξη πετρελαίου. Πρόκειται για τομέα στον οποίο η ΕΕ πρέπει να αναπτύξει ένα νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας με τις αναγκαίες ασφαλιστικές δικλείδες προς εξισορρόπηση της εξασφάλισης των ενεργειακών αναγκών με την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Αντίθετα, για την ρύπανση προερχόμενη από τη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου υφίσταται ένα πλήρες νομοθετικό πλέγμα διεθνών συμβάσεων αλλά και πρόσφατων κοινοτικών ρυθμίσεων (Νομοθετικές Δέσμες Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας Erika I, II, III). Τις απόψεις της ΕΕΕ συμμερίσθηκαν οι κοινοτικοί αρμόδιοι.