Υπέρ της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τάσσονται οι επιχειρήσεις εισαγωγής και αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων, ενώ, παράλληλα, αντικρούουν τις αντίθετες απόψεις και τις φοβίες που εκφράζονται σχετικά με τη φιλικότητα των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων (Euro IV) προς το περιβάλλον. Είναι χαρακτηριστικό, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ότι από την 1η Ιανουαρίου 2005 θα διατίθεται στην ελληνική αγορά το νέο καύσιμο diesel, ιδιαίτερα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (50 ppm- επτά φορές λιγότερο από ό,τι σήμερα). Αξιοποιώντας το νέο καύσιμο, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες Euro IV- ως την 31/12/2005 όλα τα αυτοκίνητα diesel πρέπει να πληρούν την οδηγία ρύπων Euro IV-, επιτυγχάνουν μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της τάξης του 25%. Η ανάγκη της μείωσης των εκπομπών CO2, που ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, προκύπτει από τη δέσμευση της Ε.Ε. και της αυτοκινητοβιομηχανίας στο πλαίσιο της συνθήκης του Κιότο. Παράλληλα, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες Euro IV παράγουν 91% λιγότερα σωματίδια, 95% λιγότερους υδρογονάνθρακες (HC) και οξειδίου του αζώτου (NOχ) και 98% λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα (CO), ως προς αυτά που εξέπεμπαν τα αυτοκίνητα στις αρχές του 1990. Υπενθυμίζεται ότι οι υδρογονάνθρακες και τα οξείδια του αζώτου συντελούν στο σχηματισμό φωτοχημικής ρύπανσης. Στα επιχειρήματα του κλάδου υπέρ της πετρελαιοκίνησης περιλαμβάνονται και οι εξής θέσεις: - Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες Euro IV παρουσιάζουν χαμηλότερη κατανάλωση από 20% ως 30%, συγκρινόμενοι με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες, με αποτέλεσμα τη μεγάλη οικονομία σε ετήσια βάση για τον οδηγό. - Τα ιδιαίτερα αυστηρά νέα όρια των εκπομπών ρύπων που προβλέπει η οδηγία Euro IV, διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. - Τα προαναφερθέντα σημαντικά στοιχεία, έχουν επαληθευτεί από τεκμηριωμένες επιστημονικές μελέτες και είναι οι αιτίες που η Ε.Ε. προωθεί την πετρελαιοκίνηση και οι πολίτες της Ε.Ε. επιλέγουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε μέσο ποσοστό που υπερβαίνει πλέον το 50 %. Εκτός των παραπάνω, ο Σύνδεσμος υπενθυμίζει ότι στην Ελλάδα: 1- Κυκλοφορούν και ρυπαίνουν υπερπολλαπλάσια πλέον του 1.000.000 αυτοκινήτων χωρίς καταλύτη, ηλικίας πλέον των 15 ετών. 2- Περίπου 1 στα 5 κυκλοφορούντα αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από ό,τι προβλέπεται, εξαιτίας του απενεργοποιημένου καταλύτη ή της κακής συντήρησής τους. 3- Ο στόλος των φορτηγών της χώρας μας είναι από τους γηραιότερους στην Ε.Ε. και μαζί με τους κακοσυντηρημένους καυστήρες κεντρικής θέρμανσης ευθύνονται αποκλειστικά για τα ζητήματα σωματιδιακής ρύπανσης των αστικών κέντρων. (Από τη Ναυτεμπορική, 04/12/04)