Η Wall Street μάλλον δεν είχε χαρεί ποτέ τόσο, βλέποντας την τιμή του πετρελαίου στα 40 δολάρια το βαρέλι. Το επίπεδο αυτό -που όχι πολύ καιρό πριν εθεωρείτο εξαιρετικά υψηλό και απόρροια κρίσεων ή πολέμων- επανέρχεται τώρα στον ορίζοντα. Αφού τον Οκτώβριο άγγιξαν τα 56 δολάρια, οι τιμές έχουν υποχωρήσει περίπου 24% με πωλήσεις που είχαν αιτία τις υψηλές θερμοκρασίες στα βορειοανατολικά και την επιστροφή, από διακοπές, παραγόντων της αγοράς, που προχώρησαν σε πωλήσεις. Πολλοί βετεράνοι αναλυτές και οικονομολόγοι εκτιμούν ότι πληθαίνουν οι ενδείξεις για το ότι καταναλωτές και επιχειρήσεις μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τιμές που υπερβαίνουν τα 40 δολ. Η τιμή του μαύρου χρυσού, πάντως, μπορεί εύκολα να αναστρέψει την πορεία και να οδεύσει εκ νέου υψηλότερα και είτε έτσι είτε αλλιώς τα 40 δολάρια θεωρούνται πλέον ότι αποτελούν όχι την οροφή αλλά το κατώφλι των τιμών του προϊόντος. Ο Μπάιρον Γουέιν, στέλεχος της Morgan Stanley σε πρόσφατη συνέντευξή του επισημαίνει ότι «η ευελιξία της παγκόσμιας παραγωγής δεν είναι τόσο μεγάλη σήμερα και η ζήτηση είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει». Ο ίδιος επισημαίνει ότι υπάρχουν δέκα πιθανές εκπλήξεις για φέτος και ως πρώτη σ' αυτές διατυπώνει την πρόβλεψη για χαμηλό δωδεκαμήνου τα 30 δολάρια, ακολουθούμενη από εκείνη για ράλι κοντά στα 60 δολάρια. Ο κ. Γουέιν στη συνέντευξή του τονίζει επίσης ότι περιμένει να συνεχιστεί η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, από την Ινδία και την Κίνα όπου η κατανάλωση είναι 2 βαρέλια κατ' άτομο ετησίως, έναντι 25 στις ΗΠΑ. «Αν έχεις 2 δισεκ. άτομα που αυξάνουν τη ζήτηση έστω οριακά, δεν υπάρχει τρόπος να καλυφθεί αυτή η ζήτηση» προσθέτει ο κ. Γουέιν, αναφερόμενος έτσι στον αθροιστικό πληθυσμό των δύο αυτών χωρών. Ακόμα και στις ΗΠΑ, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι τα τελευταία οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι η αμερικανική οικονομία έχει περιθώρια για να αντεπεξέλθει σε υψηλότερες τιμές. ο Φιλ Φλιν, της Alaron Trading Corp. δηλώνει: «Αν υπάρχει κάποιος που πλήττεται από τις υψηλότερες τιμές πετρελαίου, θα υπέθετε κανείς ότι αυτός είναι ο μεταποιητικός τομέας, αλλά κάτι τέτοιο δεν το βλέπουμε». (Από τη Ναυτεμπορική, 5/1/05)