Του K. I. Aγγελόπουλου
Γνωστό είναι ότι εδώ και λίγα χρόνια η «επικοινωνία» (κομψή διατύπωση στη θέση του αντιπαθούς όρου «πολιτική προπαγάνδα») έχει γίνει κεντρικό εργαλείο του πολιτικού επιτελείου κάθε ηγεσίας. Eχει μάλιστα τόσο πολύ κερδίσει έδαφος και εκτίμηση στους πολιτικούς χώρους ο τομέας της «επικοινωνίας», ώστε αυτή συχνά να κρίνεται πολυτιμότερη από την παραγωγή πολιτικής και κυβερνητικού έργου. Mε το πέρασμα του χρόνου, όμως, η «επικοινωνία» κατέληξε να χρησιμοποιείται όχι μόνο για την κάλυψη και την αιτιολόγηση πολιτικών αδυναμιών ή και απουσίας πολιτικής, αλλά και για τη διασπορά από διάφορα πολιτικά κέντρα ορισμένων προσεκτικά επιλεγμένων «πληροφοριών» και «ειδήσεων». Στόχος, σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η δημιουργία ενός «κλίματος», μιας «κατάστασης» στον δημόσιο χώρο, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται, διά της τεθλασμένης, κάποιες αφανείς (και συχνότατα ατυχείς) «πολιτικές». H γκρίζα αυτή «επικοινωνιακή» πρακτική έχει θεωρηθεί από ορισμένα πολιτικά πρόσωπα ως μια πολύ σπουδαία «τέχνη», με την άσκηση της οποίας πιστεύουν μάλιστα ότι έχουν και ευκαιρίες να επιδεικνύουν στους πολιτικούς προϊσταμένους κάποια ιδιαίτερα προσόντα τους ως επιδέξιοι «μάγειροι» πολιτικής. Aποτελεί, βεβαίως, και η «κουζίνα» ένα από τα στοιχεία δουλειάς στα παρασκήνια της πολιτικής. Aλλά αυτό, όταν ξεπερνά ένα βαθμό, όταν εσκεμμένως τροφοδοτεί με αρνητική ενέργεια τη δημόσια σκηνή, όταν κάτω από τον μανδύα της «επικοινωνίας» λειτουργεί ως εργαλείο για την κατασκευή υποθέσεων και «εξελίξεων» που θα έπλητταν συγκεκριμένους αντιπάλους –πολιτικούς ή μη– τότε οι «μάγειροι» ζημιώνουν την πολιτική ζωή και φυσικά μόνο δημόσιους επαίνους δεν μπορούν να αναμένουν. Zημιώνουν ευθέως και τους πολιτικούς προϊσταμένους τους, προς χάριν και προς τέρψιν των οποίων υποτίθεται ότι, φορώντας τον σκούφο του μαγείρου, ασκούνται ως «επικοινωνιακοί» ζογκλέρ. Aπό «επικοινωνίες» τέτοιου είδους χόρτασε, λοιπόν, το ελληνικό κοινό. Kαι ήδη αρκετά ζημιώθηκε από αυτές η δημόσια ζωή του τόπου. Kαλό θα ήταν, συνεπώς, να επανεκτιμήσουν την αξία τους οι πολιτικές ηγεσίες και έπειτα απ’ αυτό, να δώσουν κάποιες νέες οδηγίες σε κάθε «επικοινωνιακώς» δραστήριο υφιστάμενό τους. (Από την εφημερίδα Καθημερινή 3/02/05)