Πρωτότυπες ιδέες εφαρμόζουν αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και επιχειρήσεις, όσον αφορά τα ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να ανταγωνιστούν την Ασία, η οποία έχει και την πρωτοπορία στον συγκεκριμένο τομέα μέχρι στιγμής.

Πρωτότυπες ιδέες εφαρμόζουν αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και επιχειρήσεις, όσον αφορά τα ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να ανταγωνιστούν την Ασία, η οποία έχει και την πρωτοπορία στον συγκεκριμένο τομέα μέχρι στιγμής.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ηλεκτρικών λεωφορείων για τις πόλεις, η οποία δεν θα απαιτεί καλώδια από πάνω, όπως το τραμ, ούτε θα έχει μπαταρίες που χρειάζονται πολλές ώρες για να φορτίσουν.

Μια ενδιαφέρουσα λύση είναι αυτή που έχει αναπτύξει η ελβετική ΑΒΒ για τη Γενεύη: Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει 135 άτομα και διαθέτει μια συστοιχία από μπαταρίες ταχείας φόρτισης στην οροφή του, οι οποίες γεμίζουν πολύ γρήγορα, μόλις σε 15 δευτερόλεπτα, δηλαδή καθώς μπαινοβγαίνουν οι επιβάτες στη στάση. Η φόρτιση γίνεται μέσω ενός βραχίονα που βρίσκεται σε κάθε στάση.

«Θέλουμε να μεταφέρουμε ανθρώπους, όχι μπαταρίες», εξηγεί η εταιρεία και τονίζει ότι στο τέλος κάθε δρομολογίου χρειάζεται μόλις μια φόρτιση 3-4 λεπτών, που σε συνδυασμό με τις καθ’ οδόν φορτίσεις αρκεί για να κινείται το λεωφορείο όλη μέρα.

Εκτός από αυτή την ιδέα όμως, υπάρχουν και άλλες, όπως το να φορτίζει το λεωφορείο μέσω ενός δικτύου καλωδίων στο εσωτερικό του οδοστρώματος. Σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω κλάδος προβλέπεται ότι θα φτάσει τα 55 δις. δολάρια σε τζίρο ετησίως από την επόμενη δεκαετία, όπως εκτιμούν οι Financial Times.

Σήμερα πάντως, πρωταγωνίστρια στα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι δίχως αμφιβολία η Κίνα, όπου εταιρείες σαν την Yutong και την BYD εξάγουν τεχνογνωσία και σε άλλες αγορές.