Δεν υπάρχουν σχέδια αλλαγής της διαδρομής του αγωγού φυσικού αερίου South Stream. Αυτό ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, η South Stream Transport BV, η κοινοπραξία η οποία έχει συσταθεί, με έδρα την Ολλανδία, με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του υπεράκτιου τμήματος του αγωγού μέσω της Μαύρης Θάλασσας

Δεν υπάρχουν σχέδια αλλαγής της διαδρομής του αγωγού φυσικού αερίου South Stream. Αυτό ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, η South Stream Transport BV, η κοινοπραξία η οποία έχει συσταθεί, με έδρα την Ολλανδία, με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του υπεράκτιου τμήματος του αγωγού μέσω της Μαύρης Θάλασσας.

Η ανακοίνωση έρχεται λίγες μέρες αφού είχαν δει τα φώτα της δημοσιότητας άρθρα που ανέφεραν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο τρεις από τους τέσσερις σωλήνες του αγωγού να περάσουν μέσω Κριμαίας αντί της Βουλγαρίας, όπως προβλέπει ο ισχύων σχεδιασμός.

Όπως αναφέρει η South Stream Transport σε ηλεκτρονικό της μήνυμα προς το ειδησεογραφικό πρακτορείο to SeeNews: «Η διαδρομή του Υπεράκτιου Αγωγού South Stream, που συνδέει τις ακτές της Ανάπα (Ρωσία) με τις ακτές της Βάρνας (Βουλγαρία) και που διαπερνά την ΑΟΖ της Τουρκίας, επελέγη μετά από αρκετά χρόνια λεπτομερών γεωλογικών και γεωφυσικών ερευνών».

Πραγματικά, μία σειρά από έρευνες, τόσο στην ξηρά όσο και σε μεγάλα θαλάσσια βάθη, αλλά και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε Βουλγαρία, Τουρκία και Ρωσία έχουν διενεργηθεί στο πλαίσιο του πρότζεκτ του αγωγού, ο οποίος ανήκει κατά 50% στον ρωσικό κρατικό κολοσσό φυσικού αερίου Gazprom.

Μία πιθανή επαναχάραξη της διαδρομής του αγωγού δεν είναι εφικτή «μέσα σε μία ημέρα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ηλεκτρονικό μήνυμα της South Stream Transport, αλλά αντίθετα θα αποτελούσε μία εντελώς καινούργια προσπάθεια.

Ας σημειωθεί ότι τον Μάρτιο η South Stream Transport ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαια αξίας 2 δις ευρώ περίπου με την ιταλική Saipem για κατασκευαστικά έργα στο υπεράκτιο τμήμα του αγωγού.