Eπανέρχεται στο σχέδιο για τη δημιουργία σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στη Νότια Κρήτη ο ολλανδικός όμιλος Vopak, o οποίος κατέθεσε τελικά αίτημα στο Invest in Greece για το νέο τερματικό μετά από βολιδοσκοπήσεις και διαβουλεύσεις που διήρκεσαν περίπου 2 1/2 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο ολλανδικόςόμιλος φάνηκε κατά καιρούς έτοιμος να εγκαταλείψει το πρότζεκτ

Eπανέρχεται στο σχέδιο για τη δημιουργία σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στη Νότια Κρήτη ο ολλανδικός όμιλος Vopak, o οποίος κατέθεσε τελικά αίτημα στο Invest in Greece για το νέο τερματικό μετά από βολιδοσκοπήσεις και διαβουλεύσεις που διήρκεσαν περίπου 2 1/2 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο ολλανδικόςόμιλος φάνηκε κατά καιρούς έτοιμος να εγκαταλείψει το πρότζεκτ. Το νέο τερματικό θα βρίσκεται κοντά στην περιοχή του Αθερινόλακκου, όπου είναι εγκατεστημένες οι μονάδες της ΔΕΗ. Σύμφωνα με τα παλαιότερα στοιχεία της επένδυσης, το κόστος της είχε εκτιμηθεί μεταξύ 300-500 εκατομμύρια ευρώ, στη φάση κατασκευής θα απασχολούσε περίπου 1.500 άτομα και θα δημιουργούσε περίπου 200 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Η Vopak είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες logistics στον κόσμο και στον σχεδιασμό για την επέκτασή της στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο είχε αποφασίσει να επιλέξει ανάμεσα από τέσσερις περιοχές την Κρήτη, την Κύπρο, την Τουρκία και την Αίγυπτο.

Συνολικά η Vopak λειτουργεί 79 τερματικούς σταθμούς σε 29 χώρες σε όλο τον κόσμο, με χωρητικότητα αποθήκευσης πάνω από 31 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ενώ άλλα 6,6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα θα ενταχθούν στο δυναμικό της μέχρι το 2017.

Στόχος του τερματικού της Κρήτης είναι η εξυπηρέτηση με πετρελαιοειδή διελεύσεων από τα Στενά του Σουέζ, διαδρομών από και προς τη Μαύρη Θάλασσα και γενικότερα η κάλυψη των αναγκών εταιριών στη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 25/05/2014)