Νέους κανόνες ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τρίτη (10 Μαρτίου) επιτρέποντας στους κατασκευαστές να φτιάχνουν μεγαλύτερα και πιο αεροδυναμικά φορτηγά, κάτι που θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει τις εκπομπές

Νέους κανόνες ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τρίτη (10 Μαρτίου) επιτρέποντας στους κατασκευαστές να φτιάχνουν μεγαλύτερα και πιο αεροδυναμικά φορτηγά, κάτι που θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει τις εκπομπές.

Τα νέα σχέδια των φορτηγών, υποχρεωτικά από το 2022, περιλαμβάνουν στρογγυλεμένες καμπίνες μπροστά και αεροδυναμικά πτερύγια στο πίσω μέρος των οχημάτων. Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν τους οδηγούς φορτηγών στη μείωση των ατυχημάτων, καθιστώντας πιο εύκολο να εντοπιστούν και να αποφευχθούν τα ποδήλατα και οι μοτοσικλέτες στους δρόμους.

Η ψήφος του Κοινοβουλίου έρχεται μετά από μακρές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο των Υπουργών. Οι νομοθέτες διαφώνησαν σχετικά με την ημερομηνία έναρξης για τα υποχρεωτικά σχέδια των φορτηγών.

Ενώ οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να υποχρεώσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν τα νέα σχέδια φορτηγών αρχής γενομένης από το 2017, το Συμβούλιο απέρριψε την πρόταση και ζήτησε να υπάρξει καθυστέρηση έως το 2025.

Όπως προέκυψε, τα κράτη μέλη, ιδίως η Γαλλία και η Σουηδία, έφεραν αντίθεση για το 2017, φοβούμενες τον αυξημένο ανταγωνισμό από ξένους κατασκευαστές. Και οι δύο χώρες έχουν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής φορτηγών στον κόσμο.

Η συμφωνία επιτεύχθηκε με τη μεσολάβηση της Ιταλικής Προεδρίας της ΕΕ τον περασμένο Δεκέμβριο, θέτοντας το 2022 ως ημερομηνία έναρξης, παρά την πίεση από τους ευρωβουλευτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις να ξεκινήσει νωρίτερα.

Ο νέος νόμος πρέπει να εγκριθεί και τυπικά από το Συμβούλιο, πριν τεθεί επίσημα σε ισχύ. Η συνάντηση των υπουργών μεταφορών της ΕΕ θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο.

Τα κράτη μέλη έχουν προθεσμία μέχρι το 2019 για την ενσωμάτωση των κανόνων της ΕΕ στην εθνική νομοθεσία.