Ευκαιρίες Ανάπτυξης για το ΔΕΣΦΑ στο LNG Μικρής Κλίμακος, το CNG και τις Εφαρμογές Βιομεθανίου Συνεπάγεται η Στρατηγική Συνεργασία με τη Snam

Ευκαιρίες Ανάπτυξης για το ΔΕΣΦΑ στο LNG Μικρής Κλίμακος, το CNG και τις Εφαρμογές Βιομεθανίου Συνεπάγεται η Στρατηγική Συνεργασία με τη Snam
energia.gr
Παρ, 27 Απριλίου 2018 - 15:56

Τη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης συνεπάγεται η στρατηγική συνεργασία μεταξύ ΔΕΣΦΑ καιSnam για τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου στους τομείς των δραστηριοτήτων τού συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και των εφαρμογών χρήσης τού βιομεθανίου. Αυτά επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, κύκλοι της ιταλικής εταιρείας με ευκαιρία τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου ανάμεσα στον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και τον CEO της Snam, κ. Marco Alverà

Τη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης συνεπάγεται η στρατηγική συνεργασία μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Snam για τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου στους τομείς των δραστηριοτήτων τού συμπιεσμένου φυσικού αερίου ( CNG), του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας ( Small Scale LNG) και των εφαρμογών χρήσης τού βιομεθανίου. Αυτά επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, κύκλοι της ιταλικής εταιρείας με ευκαιρία τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου ανάμεσα στον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και τον CEO της Snam, κ. Marco Alverà.

Ο Marco Alverà είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Snam, του διαχειριστή του συστήματος φυσικού αερίου της Ιταλίας. Ας σημειωθεί, εξάλλου, ότι η Snamείναι πρωτοπόρος στην ανάδειξη καινοτόμων εφαρμογών χρήσης CNG, όπως η επιτυχημένη εφαρμογή τού προγράμματος Snam4mobility το 2017 στην Ιταλία για την τροφοδοσία επιβατικών οχημάτων με CNGαπό σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, οι εφαρμογές χρήσης του ΥΦΑ μικρής κλίμακας ( SmallScaleLNG) και η παραγωγή βιομεθανίου, το οποίο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον στόχο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας του φυσικού αερίου. Η εισαγωγή του βιομεθανίου στην αλυσίδα αξίας του CNGγια τις οδικές μεταφορές αποτελεί το μέσο για τη διασφάλιση100% φιλικώνπρος το περιβάλλον μεταφορών.

Όπως υπογραμμίζουν κύκλοι της εταιρείας, η χρήση του LNG σε οχήματα βαρέων μεταφορών και στη ναυτιλία αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και της Ιταλίας, στην καρδιά της Μεσογείου και των ναυτιλιακών μεταφορών, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics chain) υπηρεσιών φόρτωσης πλοίων με ΥΦΑ ( LNGBunkering).

Επιπλέον, η ανάπτυξη της χρήσης του CNGαντικατοπτρίζει τη δυνατότητα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο απομακρυσμένων περιοχών από τα υφιστάμενο δίκτυα φυσικού αερίου της ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ η ανάπτυξη του SmallScaleLNGθα δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς και χρήσης του φυσικού αερίου σε περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο όρους ισότιμης συμμετοχής της ελληνικής περιφέρειας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στην επίτευξη των εθνικών στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.

Τέλος, επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των Snam, Enagás και Fluxysστο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ θα επιτρέψει, τα επόμενα χρόνια, την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών υποδομών φυσικού αερίου και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μετεξέλιξης της Ελλάδας σε αξιόπιστο κόμβο μεταφοράς και εμπορίας φυσικού αερίου. Η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να μεταφέρει καλές τεχνικές και λειτουργικές δυνατότητες στον ΔΕΣΦΑ και να παράσχει πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για την ομαλήανάπτυξη, τόσο των εγχώριων υποδομών, όσο και των νέων διασυνδέσεων.