Ο κ. Κιτσάκος, χημικός μηχανικός εξειδικευμένος στη βιομηχανική χημεία, έχοντας μεταξύ άλλων καριέρα 28 χρόνων στην BP σε διοικητικά πόστα, όπως στην Τουρκία, τη Μ. Ανατολή και τη Β. Αφρική, δίνει το σχετικό μήνυμα τις προσεχείς μέρες με τα εγκαίνια δύο ακόμη πρατηρίων «Fysikon» για αεριοκίνηση οχημάτων στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη και στη Λαμία

Ο κ. Κιτσάκος, χημικός μηχανικός εξειδικευμένος στη βιομηχανική χημεία, έχοντας μεταξύ άλλων καριέρα 28 χρόνων στην BP σε διοικητικά πόστα, όπως στην Τουρκία, τη Μ. Ανατολή και τη Β. Αφρική, δίνει το σχετικό μήνυμα τις προσεχείς μέρες με τα εγκαίνια, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», δύο ακόμη πρατηρίων «Fysikon» για αεριοκίνηση οχημάτων στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη και στη Λαμία.

Αλλα δύο είναι σε δοκιμαστική λειτουργία στον Βόλο και στη Λάρισα, ενώ ως γνωστόν ο μίνι στόλος «Fysikon» συμπληρώνεται από δύο πρατήρια στη Θεσσαλονίκη και άλλα τέσσερα στην Αττική (Ανθούσα, Ιλιον, Ν. Φιλαδέλφεια και Κηφισιά). Ετσι, η ΔΕΠΑ απαριθμεί συνολικά 10 πρατήρια φυσικού αερίου, καυσίμου πολύ φθηνότερου από τη βενζίνη, ακόμη και 35%.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, ο οποίος είναι και από τα βασικά στελέχη που σχεδιάζουν το ενεργειακό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, έχει εντοπίσει στασιμότητα της εταιρείας ως προς τις δραστηριότητές της στην ελληνική αγορά. Για εκείνον στην πρώτη γραμμή των αποφάσεών του είναι η ενδυνάμωσή της και η επέκτασή της και σε δεύτερη σειρά, όχι όμως με υποβάθμιση, περνά ο ρόλος της εταιρείας στο εξωτερικό. Η άποψή του είναι ότι τα διεθνή στρατηγικά έργα υπάρχουν και δεν πρόκειται να χαθούν.

Εναλλακτικές

Τα σχέδια της νέας διοίκησης της ΔΕΠΑ είναι να φτάσει το φυσικό αέριο στην περιφέρεια και σε πόλεις όπου δεν υπάρχει δίκτυο: «Η ΔΕΠΑ θα είναι παντού», λέει χαρακτηριστικά σε συνομιλητές του. Ηδη ο διευθύνων σύμβουλος έχει συναντηθεί με τρεις περιφερειάρχες, οι οποίοι επιθυμούν διακαώς την έλευση του φυσικού αερίου στις περιοχές τους.

Για την ακρίβεια έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες ώστε να βρεθεί χρηματοδότηση. Πρόκειται για τις περιφέρειες Δυτικής και Στερεάς Ελλάδας και της Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Οι διοικήσεις τους έχουν δεσμεύσει τους απαραίτητους κοινοτικούς πόρους προκειμένου να τους αξιοποιήσουν για την είσοδο του φθηνού καυσίμου. Πώς όμως θα φτάσει όταν για παράδειγμα δεν υπάρχουν αγωγοί χαμηλής πίεσης;

Ο κ. Κιτσάκος έχει πλάνα για την προμήθεια των περιοχών με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), το οποίο μεταφέρεται με βυτία αλλά και όπου δημιουργηθεί υποδομή και με υγροποιημένο (LNG). Για παράδειγμα στο λιμάνι της Πάτρας υπάρχουν σχέδια κατασκευής σταθμού υποδοχής (LNG), για την ακρίβεια έχει οριοθετηθεί.

Στη Στερεά Ελλάδα, ενδιαφέρον για τον εφοδιασμό φυσικού αερίου φέρεται να υπάρχει στους Δελφούς, στην Αμφισσα αλλά και σε βιομηχανίες της περιφέρειας. Επίσης, στη Δυτική Ελλάδα, ενδιαφέρον φέρεται να υπάρχει από μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα που θέλει να μειώσει το ενεργειακό της κόστος.

Στο εξωτερικό, η χρήση του CNG είναι ευρέως διαδεδομένη όπου δεν υπάρχει δίκτυο αγωγών, κάτι τέτοιο είναι και εφικτό στην Ελλάδα.

ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Το πέναλτι της Gazprom και τα φέσια από Ελλάδα

Για την υλοποίηση των σχεδίων η ΔΕΠΑ θα έχει συνεργασία και με τις τρεις Εταιρείες Παροχής Αερίου (Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας) λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και τις νέες αλλαγές που φέρνει ο νόμος για την απελευθέρωση της αγοράς με την απόσχιση των δικτύων διανομής από την προμήθεια. Πάντως, το πλάνο για εφοδιασμό και των νησιών με CNG, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Θοδωρή Κιτσάκο, είναι σε δεύτερο πλάνο.

Η διείσδυση του φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά και μάλιστα πρωτίστως σε μεγάλους καταναλωτές είναι απολύτως αναγκαία. Η οικονομική ύφεση έχει ρίξει την κατανάλωση με αποτέλεσμα η ΔΕΠΑ να έρχεται αντιμέτωπη με πρόστιμα της προμηθεύτριας ρωσικής Gazprom.

Αντίδοτο

Για τις ποσότητες του 2014 που δεν πέτυχε να απορροφήσει η εταιρεία, με βάση τις συμφωνίες, έχει ειδοποιηθεί να πληρώσει το πρώτο μέρος του πέναλτι που είναι στα 40 εκατ. Η ΔΕΠΑ θα μεταφέρει με τη σειρά της το πέναλτι στους μεγάλους πελάτες της που είναι οι ηλεκτροπαραγωγοί. Αν λοιπόν η διείσδυση του φυσικού αερίου ήταν μεγαλύτερη η ΔΕΠΑ δεν θα οδηγείτο σε τέτοιες ποινές.

«Πονοκέφαλο» για τη διοίκηση αποτελούν και οι οφειλές προς αυτήν. Το σύνολό τους ανέρχεται σε 190 εκατ. ευρώ. Το πλέον προβληματικό μέρος τους υπολογίζεται σε περίπου 125 με 130 εκατ. Οι μεγαλύτεροι οφειλέτες είναι η βιομηχανία φωσφορικών λιπασμάτων (EFL) με χρέη 90 εκατ. ευρώ, ο ΟΣΥ (τα πράσινα αστικά λεωφορεία) με οφειλές 23 εκατ. και η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης με 10 εκατ. ευρώ.

Τα σχέδια της νέας διοίκησης της ΔΕΠΑ είναι να φτάσει το φυσικό αέριο στην περιφέρεια και σε πόλεις όπου δεν υπάρχει δίκτυο, ενώ έχουν γίνει συναντήσεις με τρεις περιφερειάρχες, οι οποίοι έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες ώστε να βρεθεί χρηματοδότηση.

Τις προσεχείς μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες της «Οικο­νομίας», θα εγκαινιαστούν δύο ακόμη πρατήρια «Fysikon» για αεριοκίνηση οχημάτων στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη και στη Λαμία.

(Πηγή: Το Έθνος της Κυριακής)