Η Apple φημολογείται εδώ και χρόνια ότι εργάζεται πάνω στο δικό της αυτοκίνητο, αλλά η εταιρεία δεν επιβεβαίωσε ποτέ επίσημα το ενδιαφέρον της να ανταγωνιστεί την Tesla, τη Ford ή τη Mercedes. Και τώρα δεν θα υπάρχει τίποτα να επιβεβαιώσει: όπως αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο πηγές του που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, η Apple ακύρωσε ένα αυτοκινητικό project που βρισκόταν στα σκαριά εδώ και περίπου δέκα χρόνια.

Την απόφαση να διακοπούν οι εργασίες για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποστήριξαν ο Τζεφ Γουίλιαμς, διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας, και ο Κέβιν Λιντς, αντιπρόεδρος υπεύθυνος για το έργο του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανακοίνωσαν την είδηση σε περίπου 2.000 υπαλλήλους που εργάζονται σήμερα στο πολλά υποσχόμενο αυτοκίνητο. Το Bloomberg αναφέρει ότι πολλοί από τους εργαζόμενους θα μεταφερθούν στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Τζον Τζιανναντρέα, για να επικεντρωθούν σε έργα γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για την εταιρεία.

Η ομάδα της Apple που δημιούργησε το αυτοκίνητο έχει αρκετές εκατοντάδες μηχανικούς και σχεδιαστές και είναι άγνωστο τι θα συμβεί σε αυτούς. Ορισμένοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για θέσεις εργασίας σε άλλες ομάδες της εταιρείας, αλλά θα υπάρξουν και απολύσεις.

Η ίδια η Apple δεν σχολίασε τα δεδομένα αυτά. Σύμφωνα με το Bloomberg, με την ακύρωση του έργου, η εταιρεία έβαλε τέλος στα πολλά δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν επενδυθεί σε αυτό. Η Apple άρχισε να εργάζεται πάνω στο πρώτο της αυτοκίνητο γύρω στο 2014. Η εταιρεία έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο να κυκλοφορήσει ένα ευρύχωρο, πλήρως αυτόνομο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με φωνητικό έλεγχο. Αλλά σχεδόν από την αρχή προέκυψαν σοβαρές δυσκολίες και η ίδια η Apple άλλαξε αρκετές φορές την ηγεσία και τη στρατηγική της ομάδας.

Ο Jeff Williams και ο Kevin Lynch ανέλαβαν το έργο μετά την αποχώρηση του Doug Field, ο οποίος τώρα διευθύνει τη Ford Motor. Η απόφαση για την κατάργηση του έργου ελήφθη τελικά από ανώτερα στελέχη της Apple τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Πιθανότατα λόγω του γεγονότος ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί αρχικά αποδείχθηκαν ανέφικτοι. Έτσι, στο πλαίσιο των πρόσφατων συζητήσεων, έγινε λόγος για την κυκλοφορία του αυτοκινήτου μόνο το 2028 και την απλοποίηση του αυτόματου πιλότου (το δεύτερο επίπεδο αυτονομίας αντί για το τέταρτο). Υπήρχε επίσης αβεβαιότητα σχετικά με την τιμή των 100.000 δολαρίων: τα στελέχη ανησυχούσαν ότι η μηχανή δεν θα ήταν σε θέση να δημιουργήσει το είδος του περιθωρίου κέρδους που συνήθως έχει η Apple στα προϊόντα της. Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ανησυχούσε επίσης για το γεγονός ότι συνέχιζε να δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως για ένα έργο που μπορεί να μην έβλεπε ποτέ το φως της ημέρας.