Ο αυστραλιανός όμιλος εξόρυξης BHP έγινε η τελευταία επιχείρηση που διερευνά την εφαρμογή της πυρηνικής πρόωσης για πλοία, προσχωρώντας σε έναν αυξανόμενο κατάλογο επενδυτών με καλή κεφαλαιοποίηση που εξετάζουν τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες της τεχνολογίας. Η BHP είναι σημαντικός πελάτης του τομέα της ναυτιλίας χύδην φορτίων και έχει φιλόδοξους στόχους απαλλαγής 

από τον άνθρακα. Πρόσφατα προσέλαβε την ολλανδική εταιρεία συμβούλων πυρηνικής ενέργειας ULC-Energy για να μελετήσει διάφορες πυρηνικές τεχνολογίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία της εμπορικής ναυτιλίας. Η λευκή βίβλος που προέκυψε καλύπτει ρυθμιστικά, πολιτικά και εμπορικά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε λιμένες, της αδειοδότησης και της ταξινόμησης των πλοίων, του κόστους κεφαλαίου και της εκπαίδευσης του πληρώματος.

Ενώ η πυρηνική πρόωση θα είχε πολλά πλεονεκτήματα - ταχύτητα, σχεδόν απεριόριστη εμβέλεια, αξιοπιστία, σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου - η μελέτη σημείωσε τις γνωστές αλλαγές που θα πρέπει να συμβούν για την εφαρμογή της. Η πλήρους κλίμακας πυρηνική πρόωση θα απαιτούσε νέους κανονισμούς, αλλαγές στις λειτουργίες και λύσεις σε τεχνικά προβλήματα.

"Δεν είναι ούτε απλό ούτε εύκολο - και θα απαιτηθεί η συνεργασία μιας σειράς ενδιαφερόμενων φορέων για να γίνουν δυνατές οι λύσεις της πολιτικής πυρηνικής ναυτιλίας", δήλωσε ο Dirk Rabelink, διευθύνων σύμβουλος της ULC-Energy.

Από πολλές απόψεις, η BHP θεωρεί μια φυσική επιλογή τη διερεύνηση των επιλογών πυρηνικής πρόωσης. Η εταιρεία είναι κορυφαίος ναυλωτής χωρητικότητας χύδην φορτίων και η ναυτιλία παίζει σημαντικό ρόλο στις εκπομπές της. Είναι επίσης παραγωγός μεταλλεύματος ουρανίου - το βασικό συστατικό των πυρηνικών καυσίμων - και υποστηρικτής της πυρηνικής ενέργειας για εφαρμογές στις ακτές. Η BHP είναι ηγετική φωνή στην προσπάθεια νομιμοποίησης της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας ως λύση για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της Αυστραλίας.