ΗΠΑ: Η ACP Στηρίζει τον Διπλασιασμό των Δασμών στις Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου από την Κίνα

ΗΠΑ: Η ACP Στηρίζει τον Διπλασιασμό των Δασμών στις Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου από την Κίνα
energia.gr
Τετ, 15 Μαΐου 2024 - 09:11

Η Αμερικανική Ένωση Καθαρής Ενέργειας (ACP) επιδοκίμασε την απόφαση της κυβέρνησης Μπάιντεν να επιβάλει δασμούς της ''τροπολογίας 301'' στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Κίνα, διπλασιάζοντας τον δασμολογικό συντελεστή στο 50%. Οι δασμοί θα επιβληθούν σε ένα ευρύ φάσμα κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων ημιαγωγών,

μπαταριών, ηλεκτρικών οχημάτων και ηλιακών κυψελών, με τις αλλαγές να τίθενται σε ισχύ μεταξύ 2024 και 2026.

"Η σημερινή απόφαση αναγνωρίζει την αξία της αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες και τη σημασία της για την αξιοπιστία του ηλεκτρικού μας δικτύου", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ACP, Jason Grumet.

Και πρόσθεσε: "Καθώς η ζήτηση ενέργειας αυξάνεται, η αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες μειώνει το κόστος για τις αμερικανικές οικογένειες και επιχειρήσεις. Επιπλέον, αυτός ο αναδυόμενος κλάδος κατασκευάζει νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και φέρνει χιλιάδες θέσεις εργασίας σε κοινότητες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.

"Οι πρόσφατα θεσμοθετημένες φορολογικές πιστώσεις για την αποθήκευση ενέργειας, μαζί με τα προγράμματα του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ που υποστηρίζουν την αύξηση της εγχώριας παραγωγής, θα συνεχίσουν να είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή κυριαρχία της Αμερικής".

Εν τω μεταξύ, η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού είναι προετοιμασμένη για περαιτέρω διαταραχή και αύξηση του κόστους μετά την ανακοίνωση του προέδρου Μπάιντεν.

"Οι νέοι δασμοί υπό τον Πρόεδρο Μπάιντεν μπορεί να είναι μια περίπτωση επανάληψης της ιστορίας. Αν είναι έτσι, οι επιχειρήσεις θα είναι προετοιμασμένες για αύξηση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας και τελικά θα το πληρώσουν οι Αμερικανοί καταναλωτές", δήλωσε ο επικεφαλής αναλυτής της νορβηγικής πλατφόρμας ανάλυσης αγοράς Xeneta Peter Sand.

Και πρόσθεσε: "Το 2018 είδαμε τις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Τραμπ να επιβάλλουν ένα ευρύ φάσμα δασμών στις κινεζικές εισαγωγές. Η Κίνα αντέδρασε επιβάλλοντας αυξημένους δικούς της δασμούς και αυτή η συνεχής ανταλλαγή χτυπημάτων είδε τις τιμές των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ να αυξάνονται κατά περισσότερο από 160%.

"Οι τιμές άρχισαν να μειώνονται και πάλι προς το τέλος του 2018, καθώς η κατάσταση ηρέμησε, αλλά δεν επέστρεψαν ποτέ στο ίδιο επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι στην αγορά καθιερώθηκε ένα νέο status quo σε υψηλότερο επίπεδο κόστους".

Ο Sand πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις ενδέχεται να αναζητήσουν εναλλακτικές οδούς της αλυσίδας εφοδιασμού στις ΗΠΑ υπό το πρίσμα των τελευταίων δασμών.

Η αύξηση της ζήτησης για εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς το Μεξικό το πρώτο τρίμηνο του 2024 είχε ήδη αυξηθεί κατά 34% σε σύγκριση με 12 μήνες πριν, τροφοδοτώντας τις υποψίες ότι χρησιμοποιείται από ορισμένους φορτωτές ως "κερκόπορτα στις ΗΠΑ".

Ο Sand δήλωσε: "Η εταιρεία έχει την ευκαιρία να κάνει μια έρευνα για την αγορά των εμπορευμάτων στο Μεξικό: "Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσιων μεταφορών έχει δει απίστευτη αύξηση της ζήτησης από την Κίνα προς το Μεξικό και οι τελευταίοι δασμοί των ΗΠΑ θα μπορούσαν να δουν αυτή την ταχεία αύξηση να συνεχίζεται.

"Σε ένα καθαρά υποθετικό σενάριο, με τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης, μέχρι το έτος 2031 θα εισάγονται περισσότερα εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα στο Μεξικό από ό,τι στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

"Μπορεί επίσης να δούμε τους αμερικανούς φορτωτές να αναζητούν να εισάγουν αγαθά από έθνη όπως το Βιετνάμ ως εναλλακτική λύση στην Κίνα - όπως συμβαίνει όλο και περισσότερο από τότε που η αύξηση των δασμών του 2018 έπληξε την αγορά.