Η Renault και η κινεζική Geely ανακοίνωσαν σήμερα τη δημιουργία μιας πολυαναμενόμενης κοινοπραξίας που θα αναπτύσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς κινητήρες, ελπίζοντας να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της παραδοσιακής τους επιχείρησης αυτοκινήτων.

Το εγχείρημα, όπως αναφέρει το Reuters, αποσκοπεί στην ανάπτυξη πιο αποδοτικών βενζινοκινητήρων και υβριδικών συστημάτων, καθώς οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις επενδύσεις σε συστήματα κίνησης χαμηλών εκπομπών ρύπων ως απάντηση στην επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ηδη η Toyota Motor παρουσίασε την Τρίτη κινητήρες επόμενης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υβριδικά και άλλα οχήματα με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων ενώ η κινεζική BYD ανακοίνωσε επίσης αυτή την εβδομάδα νέα υβριδική τεχνολογία με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

«Ένας συνδυασμός διαφόρων τεχνολογιών κίνησης είναι απαραίτητος ... για να επιτευχθεί μια επιτυχής απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε έναν κόσμο όπου περισσότερα από τα μισά οχήματα που παράγονται αναμένεται να εξακολουθούν να βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2040», ανέφεραν η Renault και η Geely σε κοινή δήλωση.

Η κοινοπραξία 50-50 αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Renault να παραμείνει στην κούρσα έναντι των μεγαλύτερων ανταγωνιστών, υπογράφοντας πολλαπλές συνεργασίες για τη μείωση του κόστους και την πρόσβαση σε νέες αγορές.

Με την απόσχιση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Renault σχεδιάζει να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά ρεύματα, στο πλαίσιο της ευρείας αναδιάρθρωσης της γαλλικής εταιρείας που περιλαμβάνει επίσης την αναθεώρηση της δεκαετούς συμμαχίας της με τη Nissan Motor.

Για την Geely, η συμφωνία επεκτείνει το μοτίβο της για την οικοδόμηση συνεργασιών για την επέκταση πέραν της Κίνας. Η Geely ανακοίνωσε προηγουμένως μια συμφωνία ανάπτυξης υβριδικών βενζινοκινητήρων με τη Mercedes-Benz ενώ κατέχει μερίδιο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η επιχείρηση, με την ονομασία HORSE Powertrain, θα έχει την έδρα της στο Λονδίνο και θα προμηθεύει τις μάρκες των δύο ομίλων καθώς και τρίτους κατασκευαστές.

Η επιχείρηση αναμένεται να φτάσει σε ετήσια έσοδα περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ (16,2 δισεκατομμύρια δολάρια) και παραγωγή περίπου πέντε εκατομμυρίων μονάδων powertrain ετησίως, δήλωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Matias Giannini θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης και ο διευθύνων σύμβουλος της Geely Holding Daniel Li θα είναι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

Ο Giannini ήταν πρώην στέλεχος των παγκόσμιων πωλήσεων της Vitesco Technologies, μιας επιχείρησης powertrain που αποσπάστηκε από τον προμηθευτή αυτοκινήτων Continental.

Το εγχείρημα αναμενόταν από τις αρχές του έτους, αλλά η κανονιστική έγκριση στην Κίνα καθυστέρησε τουλάχιστον τρεις φορές, όπως δήλωσαν πηγές στο Reuters.