Με το dual listing σε Αθήνα και Λονδίνο να αποτελεί πλέον θέμα χρόνου, και μετά την πρόσφατη μετονομασία από Mytilineos σε Metlen, ο όμιλος του Ευάγγελου Μυτιληναίου στρέφεται πιο δυναμικά στον τομέα των κατασκευών. Πιο συγκεκριμένα, o κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε στη σχετική θυγατρική του Ομίλου, τη Μέτκα, για την οποία φαίνονται να υπάρχουν αρκετά φιλόδοξα σχέδια στο άμεσο μέλλον

Αρχικά, ο κ. Μυτιληναίος δήλωσε ότι ο Όμιλος στοχεύει σε κερδοφορία που θα φτάσει τα 25 εκατομμύρια ευρώ για το 2024 στον τομέα των υποδομών, ενώ ο μεγάλος στόχος για το 2025 είναι ο διπλασιασμός της κερδοφορίας σε 50 εκατομμύρια ευρώ. Θέτοντας τον πήχη ψηλά, ο κ. Μυτιληναίος αποκάλυψε επίσης ότι υπάρχουν σκέψεις για ανεξάρτητη είσοδο της Μέτκα στο Χρηματιστήριο— μία κίνηση που θα εξεταστεί μέσα στην επόμενη διετία με την προϋπόθεση ότι η εταιρεία έχει θετική τροχιά ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο της Μέτκα, Ντίνο Μπενρουμπή, η ανάπτυξη αυτή θα επιδιωχθεί με την ανάληψη τόσο ιδιωτικών, όσο και δημόσιων έργων. Σημαντική είναι και η συνεργασία με τον γαλλικό κατασκευαστικό κολοσσό, Bouygues. Ένα από τα έργα που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των δύο εταίρων είναι το The Ellinikon Mall, το οποίο σκοπεύει να λειτουργήσει η Lamda. Όσον αφορά στο Ελληνικό, η Μέτκα μελετά και το ενδεχόμενο να συμμετέχει στην ανάπτυξη των τοπικών οικισμών. Πιο άμεσα, η Μέτκα θα υπογράψει τη σύμβαση ανάληψης της Marina Galleria, με ύψος που μπορεί να αγγίξει και τα 130 εκατομμύρια ευρώ.

Στον χώρο των δημόσιων συμβάσεων, ο κ. Μπενρουμπή ανάφερε ότι η Μέτκα επιθυμεί να διεκδικήσει ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, διατηρώντας όμως μία επιλεκτικότητα ώστε να διασφαλίζεται ένα υγιές περιθώριο κέρδους. Όπως δήλωσε, «Δεν μας ενδιαφέρει ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου». Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, το τρέχον ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εκτελούμενων και συμβασιοποιημένων έργων αγγίζει το 1 δις ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, περίπλοκα έργα όπως ο ΒΟΑΚ βρίσκονται σε φάση επανεξέτασης, με σκοπό να αξιολογηθεί η τελική τους κερδοφορία.

Σε αντίστιξη, η Μέτκα έχει ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες, έργο που θα αγγίξει τα 4,1 δις ευρώ. Ένα άλλο εμβληματικό έργο είναι το πολυσυζητημένο Flyover στη Θεσσαλονίκη, το οποίο η Μέτκα έχει αναλάβει από κοινού με την Άβαξ, με τον κ. Μπενρουμπή να εκφράζει την αισιοδοξία του παρά τις δικαστικές εμπλοκές της συγκεκριμένης υποδομής.