και ταχύτητας σε ύποπτες τοποθεσίες, προσελκύοντας τον έλεγχο από τις αρχές. «Το πλοίο βρισκόταν κοντά στα δύο μέρη σε συγκεκριμένες στιγμές που έγιναν τα επεισόδια», είπε ο αστυνομικός επιθεωρητής Περ Ένγκστρομ στο SVT.
Ένα περιπολικό σκάφος του Δανικού Ναυτικού αναχαίτισε το Yi Peng 3 καθώς διέσχιζε προς τη Μεγάλη Ζώνη και το bulker αποφάσισε να διακόψει το ταξίδι του για να αγκυροβολήσει στο Kattegat λίγο μετά. Η Δανία δεν είπε ότι το Yi Peng 3 είχε τεθεί υπό κράτηση, ενώ ένα δανικό περιπολικό το παρακολουθούσε στενά. Δύο άλλα σκάφη του ΝΑΤΟ - γερμανικά και σουηδικά - έχουν ενταχθεί για να δημιουργήσουν έναν αυξανόμενο κυβερνητικό στολίσκο κοντά στο Yi Peng 3.
Ο Ένγκστρομ είπε στο SVT ότι οι αρχές θα χρειάζονταν στοιχεία για μια τέτοια παράνομη ενεργεια στα σουηδικά ύδατα ώστε να δικαιολογήσουν μια κράτηση ή μια επιβίβαση και οι διαθέσιμες πληροφορίες δεν ανταποκρίνονται ακόμη σε αυτό το πρότυπο.
"Τα πάντα δείχνουν προς το κινεζικό πλοίο. Έχει επιβραδύνει από 6,9 σε 3,4 κόμβους γύρω από τα κατεστραμμένα καλώδια και βρισκόταν σε ένα ρωσικό λιμάνι πριν αποπλεύσει στη Βαλτική", δήλωσε ο πρώην επικεφαλής αναλυτής αμυντικών πληροφοριών της Δανίας Jacob Kaarsbo στο TT το Σαββατοκύριακο.
Το Yi Peng 3 (πράσινο) συνοδευόμενο από τα κυβερνητικά σκάφη του ΝΑΤΟ HDMS Hvidbjoernen, Bad Deuben και Poseidon (μπλε)
Ο DR έλαβε μια φωτογραφία της πλευρικής άγκυρας του Yi Peng 3 και το ειδησεογραφικό πρακτορείο έδειξε την εικόνα σε αρκετούς ναυτιλιακούς εμπειρογνώμονες για να πάρουν τη γνώμη τους. Η φωτογραφία δείχνει ότι τα αυλάκια της άγκυρας είναι σαφώς στριμμένα στις άκρες.
«Είναι στριμμένα σε διαφορετικές κατευθύνσεις, κάτι που μπορεί κάλλιστα να δείχνει ότι η μία πλευρά της άγκυρας έχει κολλήσει σε κάτι κάτω στον πυθμένα ή σε κάποιους βράχους», είπε ο ναυτικός πλοίαρχος Lars Bo Nielsen στο DR. «Δεν έχω ξαναδεί τέτοια λυγισμένη άγκυρα».
Το τελευταίο σοβαρό σπάσιμο του καλωδίου στη Βαλτική προκλήθηκε από το κινεζικό πλοίο NewNew Polar Bear επιβεβαίωσαν οι κινεζικές αρχές νωρίτερα φέτος. Η μισή άγκυρα του πλοίου ανακτήθηκε κοντά σε έναν αγωγό φυσικού αερίου που είχε υποστεί ρήξη μεταξύ της Φινλανδίας και της Εσθονίας: είχε συρθεί για εκατοντάδες μίλια, είχε σχιστεί στα δύο και μία αιχμή είχε σπάσει. Η έρευνα για το περιστατικό NewNew Polar Bear βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και οι ερευνητές δεν έχουν καταλήξει ακόμη στο συμπέρασμα εάν η ζημιά της άγκυρας ήταν τυχαία ή μια πράξη δολιοφθοράς.
Αυτή τη φορά, οι κυβερνήσεις γύρω από τη Βαλτική εργάζονται με την υπόθεση ότι η ζημιά του καλωδίου ήταν σκόπιμη. "Κανείς δεν πιστεύει ότι αυτά τα καλώδια καταστράφηκαν κατά λάθος. Και δεν θέλω να πιστεύω στις εκδοχές ότι φταίνε οι άγκυρες", δήλωσε την περασμένη Τρίτη ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους. "Έτσι πρέπει να καταλήξουμε, χωρίς να γνωρίζουμε ποιος το έκανε αυτό, ότι πρόκειται για μια υβριδική ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε, φυσικά, ότι πρόκειται για δολιοφθορά".