Η κατανάλωση αργού πετρελαίου μειώθηκε στην Ευρώπη κατά την περίοδο 2006-2010, από τα 11 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα στα 10,2 εκατ., ενώ φέτος αναμένεται νέα υποχώρηση κοντά στα 10,6 εκατ. βαρέλια. Ταυτόχρονα, η παραγωγή στη Βόρεια Θάλασσα συνεχίζει να μειώνεται διαρκώς, χωρίς να υπάρχουν ελπίδες ανάκαμψης.

Η κατανάλωση αργού πετρελαίου μειώθηκε στην Ευρώπη κατά την περίοδο 2006-2010, από τα 11 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα στα 10,2 εκατ., ενώ φέτος αναμένεται νέα υποχώρηση κοντά στα 10,6 εκατ. βαρέλια. Ταυτόχρονα, η παραγωγή στη Βόρεια Θάλασσα συνεχίζει να μειώνεται διαρκώς, χωρίς να υπάρχουν ελπίδες ανάκαμψης.

Κατά συνέπεια, τα ευρωπαϊκά διϋλιστήρια εξαρτώνται από τις εισαγωγές αργού, ενώ εκείνα της δυτικής Ευρώπης αναγκάζονται να εισάγουν ελαφρύ πετρέλαιο από μακρινές χώρες, όπως η Νιγηρία, πληρώνοντας ακριβότερα. Πλέον, αρκετά διϋλιστήρια επενδύουν σημαντικά ποσά, ώστε να αναβαθμιστούν και να μπορούν να επεξεργάζονται χειρότερης ποιότητας αργό.

Ακόμη ένα σημείο το οποίο υπογραμμίζουν οι αναλυτές για την Ευρώπη είναι η ανισορροπία μεταξύ του ντίζελ και της βενζίνης. Η περιοχή αναγκάζεται να εισάγει ντίζελ και να εξάγει βενζίνη ώστε να εξισορροπήσει το μείγμα στην παραγωγή της. Η ισορροπία αυτή είναι δύσκολο να διατηρηθεί, καθώς οι χώρες που εισάγουν βενζίνη επενδύουν στην ανάπτυξη των δικών τους δυνατοτήτων παραγωγής. Για παράδειγμα, οι χώρες της Μ. Ανατολής επενδύουν στη διϋλιστική τους δυνατότητα και οι ΗΠΑ στην ανάπτυξη των βιοκαυσίμων.

Για τους λόγους αυτούς, αρκετές εταιρείες της διΰλισης στην Ευρώπη έχουν βάλει πωλητήριο στις μονάδες τους, οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον ξένων εταιρειών, όπως η Gazprom. Τέλος, εταιρείες μελετών όπως η JBC, αναμένουν υψηλή ζήτηση για ντίζελ στην Ευρώπη στο εξής και αντιθέτως, αρνητικές τάσεις στη βενζίνη.