Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει εν μέρει την κατασκευή του αγωγού της Κασπίας, Trans-Caspian, όπως δήλωσε ο ειδικός απεσταλμένος της Ε.Ε. για θέματα της Κεντρικής Ασίας, Πιερ Μορέλ. Ο ίδιος τόνισε πάντως ότι η όποια έγκριση για την αποδέσμευση κονδυλίων θα δοθεί μόνο αφού διαπιστωθεί πως τηρούνται αυστηρώς οι περιβαλλοντικοί όροι που συνοδεύουν το έργο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει εν μέρει την κατασκευή του αγωγού της Κασπίας, Trans-Caspian, όπως δήλωσε ο ειδικός απεσταλμένος της Ε.Ε. για θέματα της Κεντρικής Ασίας, Πιερ Μορέλ. Ο ίδιος τόνισε πάντως ότι η όποια έγκριση για την αποδέσμευση κονδυλίων θα δοθεί μόνο αφού διαπιστωθεί πως τηρούνται αυστηρώς οι περιβαλλοντικοί όροι που συνοδεύουν το έργο.

Σημειώνεται πως το Ιράν και η Ρωσία έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους υπό το προσωπείο των φόβων για την υποβάθμιση του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Κασπίας. Σύμφωνα με τον Πιερ Μορέλ, η εντολή που έλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο να μπορεί να διαπραγματεύεται απ’ ευθείας με τρίτες χώρες για την χάραξη του «Νότιου Διαδρόμου» αποτέλεσε κομβικό σημείο, καθώς πρόκειται για την πρώτη φορά στα 50 χρόνια περίπου ζωής της που καθίσταται αρμόδια για να εκπροσωπεί τις «27» σε διαβουλεύσεις που αφορούν το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης.

Ο αγωγός Trans-Caspian, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, προβλέπεται να ξεκινά από το Τουρκμενιστάν, να περνά υπό την Κασπία, να καταλήγει στο Αζερμπαϊτζάν και από εκεί να συνδέεται με τον αγωγό που θα αποτελέσει τον «Νότιο Διάδρομο».