Mια δήλωση του αντιπροέδρου της ρωσικής κυβέρνησης και πρώην πρεσβευτή της Ρωσίας στο ΝΑΤΟ, Ντμίτρι Ραγκόζιν, σύμφωνα με την οποία «από τα μέσα του 21ου αιώνα ο αγώνας για τη διεκδίκηση των φυσικών πόρων στην Αρκτική θα λάβει απολίτιστες μεθόδους, μέρος των οποίων θα είναι και η παρουσία πολεμικών πλοίων της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στη “Βόρεια Θαλάσσια Οδό” υπό το πρόσχημα της προστασίας της ναυσιπλοΐας», προκάλεσε πολλά ερωτήματα

Mια δήλωση του αντιπροέδρου της ρωσικής κυβέρνησης και πρώην πρεσβευτή της Ρωσίας στο ΝΑΤΟ, Ντμίτρι Ραγκόζιν, σύμφωνα με την οποία «από τα μέσα του 21ου αιώνα ο αγώνας για τη διεκδίκηση των φυσικών πόρων στην Αρκτική θα λάβει απολίτιστες μεθόδους, μέρος των οποίων θα είναι και η παρουσία πολεμικών πλοίων της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στη “Βόρεια Θαλάσσια Οδό” υπό το πρόσχημα της προστασίας της ναυσιπλοΐας», προκάλεσε πολλά ερωτήματα.

Ο Ρώσος αντιπρόεδρος, με κοντινό τρόπο σκέψης προς τον Βλαντιμίρ Πούτιν, δεν περιορίστηκε εκεί αλλά προανήγγειλε σύντομες αποφάσεις της Μόσχας σχετικά με την Αρκτική, καθώς, όπως σημείωσε, «αν η χώρα μας δεν αναλάβει άμεσα δράση, θα κινδυνεύσει να απολέσει την κυριαρχία της στην Αρκτική από τα μέσα του 21ου αιώνα». Αν αυτό το σενάριο υλοποιηθεί, οι συνέπειες για τη Ρωσία, σύμφωνα πάντα με τον Ραγκόζιν, θα είναι να χάσει τη μάχη για τους πόρους, άρα και την εθνική της κυριαρχία και ανεξαρτησία.

Κριτική προς το ΝΑΤΟ

Επεκτείνοντας τον συλλογισμό του, άσκησε κριτική προς το ΝΑΤΟ, καθώς, όπως υποστήριξε, η πρόθεσή του να δείξει με άκομψο τρόπο την παρουσία του στην Αρκτική αποτελεί προσπάθεια καταστρατήγησης των διεθνών συνθηκών που εξασφαλίζουν την ασφάλεια και τη συνεργασία στην περιοχή.

Πριν από τον Ραγκόζιν, υψηλόβαθμοι Ρώσοι στρατιωτικοί είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προς το Κρεμλίνο σημειώνοντας πως η προοπτική σταθερής παρουσίας του ΝΑΤΟ στην Αρκτική είναι πιο ορατή από ποτέ.

Την ανησυχία των Ρώσων επιτελών ενισχύει και το ίδιο το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, που συμβάλλει στην τήξη των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο, επιτρέποντας τη διέλευση ποντοπόρων πλοίων από το Βορειοδυτικό Πέρασμα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 06/12/2012)